onsdag, oktober 05, 2016

jobba natt?

Denna veckan har det blivit några timmars jobb ändå, och min lediga dag imorgon blev plötsligt inte alls ledig, vilket inte gör så mycket då jag oftast tycker att mitt jobb är roligt och tiden flyger fram. Det drygaste med mitt jobb just nu är att jag inte riktigt får de timmar som det var tänkt, det är inte någons fel och kontoret pusslar så gott det går för att ge mig fler timmar. Igår och idag har jag blivit introducerad till en ny dam som verkar superhärlig! Cheryl som har introducerat mig är ett av de högsta hönsen på kontoret, tror hon är under tuppen (ägaren) och vi kommer som tur är väldigt bra överens.  Idag frågade hon mig om jag inte kunde tänka mig att jobba natt, och som jag förstår det som så är det att sova hemma hos någon just in case. Och ju mer jag funderar, ju mer perfekt verkar det! Jag får många timmar och jag missar i stort sett bara nattningen med barnen här hemma och hushållsarbetet hinns med. För just nu känner jag att det är vad som blir lidande, jag hinner inte hålla efter huset, även fast jag bara jobbar deltid. Pelle hjälper till här och där, speciellt på helgerna men på vardagarna är det oftast det jag gör som blir gjort och där hamnar dammsugning och toalettskrubbande på hyllan... Och med en hund som byter till vinterpäls nu och en miljard träd utanför som släpper ner löv och annan skit så ser golvet ut som hej kom och hjälp mig på 1 dag... Jaja skitsamma, bös i hörnen, smutsiga fönster och prylar lite varstans kan vi väl egentligen leva med men för att tillfredsställa min pedantiska sida så vore detta en bra lösning...

Idag efter jobbet tog jag en härlig långpromenad med Lucy, solen sken och vi hade ingen stress, superhärligt! Ska försöka få tid till mer sådant!
Sen har jag varit till läkaren pga en böld/sår i rumpan som inte velat läka, men tydligen tyckte doktorn att det var på väg att läka nu och hon kunde inte göra så mycket åt det som det såg ut idag. Om det återvänder som det gjort flera gånger förut så skulle jag komma tillbaka till doktorn och då kunde dem eventuellt göra något... Så lite onödigt besök var det, men nu har jag mer koll på vad det är iaf...

Imorgon blir det jobb på förmiddagen och sen på eftermiddagen har jag playdate med Mollie och 3 av hennes klasskompisar och deras mammor. Ska bli spännande då jag egentligen bara vet vem den ena mamman är, men hon har bjudit med mig och det är ju ett bra tillfälle att få lite mer kontakter!

Nej nu ska jag förbereda en tvättmaskin, fixa lunchlådor och sen bädda ner mig i soffan, vi hörs!

Mina nördar ;)



Inga kommentarer: