söndag, oktober 23, 2016

knäoperation på G

Igår när vi var ute och gick så gjorde jag nåt korkat, jag hoppade och landade med hela vikten på mitt dåliga knä... Sen dess är värken ett faktum... Jag antar att jag får vänja mig vid det ett tag ändå, på torsdag lär det väl bli ännu värre... Även om värken är skit så fick det mig att inse att jag gör rätt i att operera mitt knä, att inte ens kunna hoppa över ett dike när jag är ute och går med mina barn är ju värdelöst. Det och så mycket annat som jag undvikit de senaste åren, jag vågar inte ens träna upp min kondition för så fort jag ökar takten så kommer värken som ett brev på posten. Nu kommer värken väl bli betydligt värre en period, men sen är ju tanken att jag ska vara färdig med värk i knät, att jag ska återfå balansen och kunna lita på mina egna ben igen. Jag ska kunna åka skidor igen, springa med barnen och hoppa över ett dike om jag behöver det! Så snälla ni, håll tummarna för att denna operation lyckas, för hur mycket jag än ser fram emot resultatet så är jag rädd. Sövas och opereras är inget roligt, och med ett hjärtfel dessutom så är risken större, men det måste gå bra! På torsdag smäller det...
Så håll tummar och tår för ett mer aktivt 2017 och alla år därefter!


Inga kommentarer: