fredag, oktober 28, 2016

Knäop avklarad

 Hej på er. Nu var operationen avklarad och allt har gått bra. När jag kom in på morgonen så fick jag fylla i papper, gör lite undersökningar och byta om. Vi var ett gång där som skulle göra olika operationer och vi var alla riktigt nervösa. Men jag var en av de första som fick åka in för operation. Fick promenera till förprepsrummet där de satte kanyl och sladdar o grejer, fick något lugnande och det stensomnade jag på. Det jag minns härnäst är i uppvaket, då har jag något så jävligt ont. Avbad mig morfin då jag får sådan himla halluniceringar av det, men fick nåt annat starkt som hjälpte tack och lov! Hela huvudet var tjock och jag kunde inte tänka klart. Efter nån timme på uppvaket så fick jag komma till avdelningen där jag fick macka o kaffe. Slumrade från o till och blev till sist väckt av en sjukgymnast som satte på en stödskena som jag behöver ha när jag är uppe och rör mig i sex veckor nu. Hon visade mig hur jag tar mig fram med kryckor och upp för trappor osv. Sen så ringde dem Pelle och jag fick åka hem. Blev inskriven kl 7:30 och lämnade kl 15. Inatt har jag sovit på soffan och det har gått riktigt bra. Jag har nu återfått mitt huvud och har lyckats ta mig upp för att tvätta av mig osv. 
Har nu fått skicka ut mamma på stan för att köpa byxor som passar över skenan, för annars får jag gå naken nertill i sex veckor haha... 





Inga kommentarer: