måndag, juni 01, 2015

Kaos i organisationen

Inte en kommentar på att vi antagligen flyttar till ett annat land och ett nytt jobb? Gör vi det för ofta så det inte är intressant eller är det ingen som läser här?

Hur som helst så var planen att plugga idag men så fick vår hyresvärd igång oss genom ett mail och nu sitter vi och planerar för att lämna lägenheten tidigare än vi tänkt, alltså få ut alla våra prylar härifrån innan vi åker till Sverige. Hon vet att vi är på väg härifrån och hade nu hittat någon som ville hyra på ett år, så vi förstår, men det skapade lite mer stress den här månaden än vi hade tänkt oss.

Vi har varit inne på att köra själva, att hyra en skåpbil och köra själva hela vägen för att få med möbler osv. Nu har vi kollat på allt, hyra av bil, vägtullar, färjor, hotell, lager att förvara saker på och insett att det blir isf en dyr vansinneskörning som i slutändan slutar i samma pris som det kostar att skicka det med en lastbil eller båt. Så nu lutar det åt att hitta nåt bra fraktbolag och skicka våra prylar med, vi har hittat ett bra lager i området där vi vill bo och dem har varit jättehjälpsamma och till och med hittat ett fraktbolag som kan få alla saker till lagret åt oss, men på det har vi inte fått något pris ännu så vi fortsätter kolla runt.

Ni kan inte ana vilket kaos detta har skapat i mitt huvud, jag vill börja packa för att få en uppfattning om hur många lådor det kommer bli och för att minimera stress. Jag vill boka lager och fraktbolag med en gång och börja sortera ut prylar, men allt behöver vänta. Vi måste ju ha ett påskrivet kontrakt på jobbet innan vi kan bestämma något annat. Och för att packa behöver man kartonger och det har jag fortfarande inga alls...

Så inget gjort idag förutom en jäkla massa googlande, mailande och funderande... Ska snart iväg och köpa födelsedagspresent, hämta barnen och fara på barnkalas... Precis vad mitt huvud behöver nu, ett högljutt lekland och massa barn...



3 kommentarer:

Pernilla sa...

Nu har jag läst ;) O grattis pelle till jobbet! Kul o spännande att flytta, dock mycket som ska packas kan jag tänka mig ;) Blir flytten innan juni är slut nu då? Kram

Nathalie sa...

Ja nu är planen att tömma denna lägenhet innan först juli då vi åker till Sverige.

Pernilla sa...

Spännande! :)