lördag, juni 06, 2015

Veterinären och kalas

Idag har varit en konstig dag, nästan lite traumatisk även fast det slutat bra. 

Inte så traumatiskt sålde jag vår extra frys imorse men sen hade vi en dejt med veterinären. Lucy fick något i örat förra veckan, vi har väntat ut det, trodde kanske det var ett sår som behövde läka men hon hade fortfarande problem så ringde och bokade tid igår. Och visst hade hon något i örat och veterinären var tvungen att söva henne för att få ut det. Egentligen rätt odramatiskt men jag är så jäkla känslig när det gäller pill i öron, tydligen även hundars öron... Så jag höll på att svimma när han grävde i Lucys öra medan jag försökte hålla I henne och örat och visa ett "brave face" för barnen som var med. Men sekunden han fick ut skräpet ur örat så satte jag mig ner, vit i ansiktet och helt blöt av svett. Vilket gjorde hela upplevelsen lite traumatisk för mig. Det var inte roligt att se Lucy somna i min famn, tanken gick runt i min skalle att om han tog fel spruta så kunde hon ha somnat in för alltid. Men så blev det såklart inte, hon vaknade ylandes, hon lät så himla ömklig. Men nu ikväll är min valpiga vovve tillbaka, glad och lekfull!!! Det är underbart att se henne glad och relativt välmående, för hennes trumhinna hade blivit skadad så hon går på antibiotika, men hon verkar inte lida av det. 

Efter veterinären åt vi lite lunch och sedan for vi på Alex kompis Caspers kalas. Barnen hade superroligt och jag hade väldigt trevligt. Dock fick Mollie i sig en godis med jordnöt i sig, men jag fick henne att spotta ut det mesta och hör o häpna det blev inget kliande, ingen svullnad, ingenting! Men det blev en rätt orolig resa hem... Så tja dem säger ju att olyckor kommer tre och tre så jag har lite under kvällen väntat på olycka tre, men allt har gått bra! Tack och lov!

Mina badankor

Alex promenerade med Lucy vilket gick jättebra

Däckad älskad vovve på operationsbordet

I väntan på att Luce ska vakna

Kung Casper håller audiens för riddare Alex och prinsessan Mollie

Så himla fin tårta som Paulina gjort själv!

Inga kommentarer: