lördag, juni 27, 2015

Vad fan!?

För mycket har gått bra den senaste tiden så jag antar att det var dags för lite oflyt men det känns bra orättvist, kan man inte bara få ha en tids medflyt? Huset som vi hade bestämt oss för att flytta till, som ägaren hade lovat till oss blev plötsligt inte tillgängligt för oss. Vi vet inte riktigt varför och det är nog det som stör mig mest, varför kan folk inte bara vara ärliga i situationer som dessa. Mäklaren ringde oss och meddelade att vi tyvärr inte kunde hyra huset för att ägaren hade ändrat sig, vi ska få tillbaka våra pengar osv för ägaren hade bestämt sig för att inte hyra ut. Okej, bummer men så kan det bli. Så när vi kommer hem från vår tripp på IKEA, som vi åkte till för att kolla ut möbler till huset vi inte längre ska flytta till, så kollar vi på uthyrningssidorna igen för att hitta nåt annat och då ligger huset uppe till ett lägre pris och det ändrades igår. Jag vet inte vad med oss som var fel, men varför ljuger mäklaren? Det gör mig arg! Men i övrigt så tror jag att vi kan hitta ett annat bra hus, det var inget WOW över detta hus ändå, synd bara att behöva börja om...

Och en annan sak som gör mig ledsen snarare än arg är att förutom en av mina vänner så Kom/kommer ingen på våra hejdå middagar, alla har olika sorters ursäkter, vissa bättre än andra... Det sårar mig att ingen är villig att uppoffra något för att säga hejdå, jag som är en så sjukt lojal person själv och skulle ställa upp på alla mina vänner om dem behövde det och så kan dem inte ens komma och säga hejdå när jag flyttar till ett annat land. Vi hade en middag igår, det var jättetrevligt, det var med folket i Gib och där har jag inte så många vänner som bor kvar men den viktigaste av dem alla kom och flera av Pelles vänner, så det var bra. Idag ska vi ha en till middag men ingen av dem som jag umgåtts med nästan dagligen kommer, bara Pelles vänner så faktum är att inte ens jag kommer åka med dit, jag blir hemma med barnen. Det känns inget roligt längre, hela middagen bara påminner mig om att ingen egentligen bryr sig om att jag flyttar för då hade dem väl sett till att komma... It hurts.

Allt bra som hänt dem senaste dagarna får komma senare med bilder osv, för just nu känns det inte som jag kommer ge det rätt känsla ändå.

Inga kommentarer: