fredag, december 09, 2016

God afton!

Jag är fri och jag känner mig normal!! Utan en stor tyngd runt benet så klarar jag av att gå mer, men trots det så inser jag att det är ett tag kvar innan jag är helt tillbaka. Men en sådan frihet det var att gå upp och inte behöva klä på sig stödstrumpa och stödskena. Jag har haft jeans för första gången på 6 veckor, bara en sån sak...
För att fira så körde jag barnen till skolan och sedan drog jag till Morrisons och storhandlade, kompletterade både julklappar och födelsedagspresenter där och efter några klick på amazon imorgon så är vi i stort sett klara med julklapparna! yey! Ok jag måste fixa present till Pelle också, men vet nog vad det blir så är ju typ klart det med ;) Nå resten av dagen innan barnen skulle hämtas (Pelle har vart iväg hela dan) så slog jag in paket och packade en resväska till... Haha jag veeeet.... Det är tidigt att packa men jag har lite kontrollbehov och dör lite av att inte veta hur många väskor det kommer bli... Nå nu har jag två fulla resväskor och då är alla Mollies kläder packade, alla ytterplagg och 95% av alla julklappar och födelsedagspresenter. Roligt nog om man kollar i Mollies garderob nu så kan man inte se att jag packat kläder för nästan två veckor för den ser lika full ut som alltid...

När jag hade hämtat barnen idag så gick vi på stan, uträttade ett ärende på posten, handlade lite grejer till ett skolprojekt och sedan gick vi till tandläkaren. Vi hade en familjetid inbokad och det var bra, Mollie hade en grop i en tand som hon satte "dough" i för att det inte ska bli ett riktigt hål, ingen idé att laga en mjölktand som inte ens har ett riktigt hål ännu. Vi andra fick lite matrester bortskrapade på ställen vi inte riktigt kommer åt, och efter det så lovar jag att killarna kommer borsta betydligt noggrannare! Men i övrigt hade vi fina och välmående tänder, tack och lov!
Jag hade lovat att vi skulle äta middag på McDonalds men Mollie fick inte äta och dricka på en timma så vi gick i lite affärer, och jag sprang på skorna jag har letat efter hela hösten! Egentligen har jag tänkt att jag vill ha sådana sedan förra året men inte hittat några som passat på mina fötter, men idag stod dem bara där och i rätt storlek och till rätt pris. Dem fick följa med hem!
Sen blev det mat och mys innan vi gick hem, såg på julkalender och pysslade här hemma.

På det hela taget en bra dag, men oj så trött mitt knä är nu!

Hos tandläkaren

Mcdonalds och lek med Lucy tidigare idag

Mina nya skor i en konstig vinkel som inte alls gör dem rättvisa

Inga kommentarer: