söndag, december 25, 2016

En bra jul

Vi har haft en underbar julafton! Med mysfrukost, julspel och sång av Manne i kyrkan, jullunch hos Eila med tjocka släkten och sedan en skön eftermiddag och kväll hos svärföräldrarna med tomte, klappar, skinkmackor och äggost. 
Hjärtat svämmar över när man ser lyckan hos barnen, många av deras julklappar har vi prickat mitt i prick med. Jamie och Alex fick en Xbox one och när Alex insåg det så hoppade han jämfota och skrek av lycka. Likadant med Mollie som fick leksaken hon längtat efter, hon blev så glad att hon nästan började gråta! Det är underbart att se dem och väl värt alla pengar, hemligheter och stök för att få ordning på allt. Och sen julklapparna dem valt till mig, homerun! Fick ett ljuvligt halsband av Alex som nästan fick mig att börja gråta, det är en hjärt berlock med texten "love you always" på. Så himla fint! Och av Jamie fick jag trådlösa hörlurar, han har tänkt till och kommit på att det behöver jag när jag lyssnar på ljudbok när jag lagar mat och städar. Av Mollan fick jag en bok som verkar jättebra och av Pelle ett presentkort på nya underkläder, något jag verkligen behöver! Sen fick jag två olika sorters uppsättningar med duschtvålar, deo, cremer osv avsvärföräldrarna och Manne och Lovisa, jättespännande :) 

Alla verkar nöjda med dagen och vi avslutade kvällen med barnen med att prova det spel vi hade köpt till vår egen familj, tycoon hotel, ganska likt Monopol. Och när barnen var i säng satt vi vid tvn en stund innan jag hamnade här och pillade på detta blogginlägg. 

God fortsättning till er alla!







Inga kommentarer: