torsdag, december 29, 2016

Åland

Hej på er! Sitter på Ålandsfärjan Amorella på väg hem mot Stockholm igen. Det var nämligen en av mina julklappar till Pelle, en dagskryssning till Åland med en spa upplevelse som vi hade i förmiddags på färjan till Mariehamn. Just nu sitter Pelle och vilar bort en migrän så jag tänkte titta in här då barnen är hemma med sin farmor så jag fick lite lugn och ro.

Våra mellandagar har varit fina, vi har hunnit med en släktträff på annandan och ett gäng kompismöten. Först blev det en dag med Johannes och Maja då barnen var på äventyr med sina farbröder, och samma kväll mötte jag dessutom Sandra inne i stan och åt middag.  Igår så träffade jag Maria på eftermiddagen men innan dess hann vi shoppa loss i Farsta centrum. Spenderade en förmögenhet på underkläder till mig och en dator till Pelle, och så råkade jag hitta en ny mobil på rea som jag nu har beställt... ja det blev dyr shopping!
Och igår efter att jag träffat Maria så åkte jag in till stan och mötte Pelle och Hong, vi gick på en kinesisk restaurang och åt koreansk bbq... men ägarna var kineser och alla som var där inne var kineser och Hong beställde på kinesiska så det kändes som vi hamnat i Kina :) jättegod mat fick vi iaf och trevligt hade vi!

Idag gick vi upp i ottan för att ta buss, tunnelbana och buss till färjan. Sen åt vi god frukostbuffé på båten och njöt i spat. Vi hann precis med en fika innan det var dags att byta båt och vända hemåt igen. Nu har vi shoppat lite presenter och vilar alltså innan planen är att äta middag.

Får se om internet här låter mig publicera, linan är jättedålig, men annars får jag posta ikväll när vi är tillbaka i Stockholm. Och även lägga in bilderna som definitivt inte kommer gå att publicera.