söndag, december 18, 2016

Fjärde advent

Hej på er! 
Helgen här hos oss har varit bra, hur har ni haft det?

I fredags så fixade jag lämning och hämtning i skolan, Alex hade med sig en kompis hem men jag fick skynda direkt till sjukgymnastiken så Pelle fick hålla ställningarna. Sjukgymnasten var väldigt nöjd, jag ligger före i tidsplanen och har nu fått betydligt roligare övningar än innan!
Jag hann handla på fredag förmiddag också och hittade varsin jultröja till killarna som dom behövde för sin julfest med scouterna. Och tänka sig, båda gillade tröjorna jag hittade!

Igår lördag så gick vi alla på stan efter en slö morgon, barnen ville välja julklappar till sina föräldrar och syskon så vi gick med dem i olika konstellationer tills alla var nöjda. Det blev lunch på BK och så hann både Jamie och Mollie få gympaskor på rean, dem behövde till gympan i skolan...
Till middag igår gjorde jag risgrynsgröt, den kokar man ju med kanelstång i och en sådan fick Alex i sin tallrik och utbrister "vad är det här, har du lagt hundben i gröten?!" Haha! Så himla kul :)

Idag har vi haft en slö dag, drev på ungarna att städa sina rum och tvättade lite bara. Sen bakade jag en mjuk pepparkaka då Annika kom över på fika. Vi gick igenom allt inför att hon och Alex ska passa Lucy och huset över jul och nyår. Så nu bör hon ha koll. Kvällen ligger tom, ska bara slöa vid tvn tror jag. 

Inga kommentarer: