onsdag, april 22, 2015

Sortering!

Idag vaknade jag med jordens yrsel, det händer mig då och då även fast det var rätt länge sen nu. Jag har ingen mirakelkur på det utan idag funkade spikmattan, få kroppen i rörelse, mat, vatten och kaffe. Det tog ett tag innan det var helt okej och som tur var kunde Pelle köra barnen till skolan. Jag försökte plugga en stund men med snurrande huvud så var inte det någon bra idé så jag gick in i barnens rum, hällde ut resterande leksakslådors innehåll på golvet och började sortera! På två dar har jag nu gått igenom alla leksakslådor och sorterat ut två stora kassar med grejer som ska skänkas/säljas. Det känns fantastiskt skönt och ska jag vara helt ärlig så tror jag inte barnen kommer att sakna något! Jag har fortfarande pysselavdelningen att gå igenom, sällskapsspel, böcker och antagligen lite prylar som ligger i deras garderober men över lag så känns det som största delen är gjord. Tänk om det var lika enkelt att gå igenom sina egna saker och sortera ut saker, man har ju en tendens att spara på allt möjligt "bra-och-ha"... Men jag ska faktiskt ta tag i det också, jag gick igenom stora delar av vardagsrummets skrymslen och vrår för ett tag sen så får nog lov att bli badrum eller sovrum snart. Om vi nu ska flytta relativt snart så vore det ju skönt om allt var i genomgånget och sorterat så det bara var till o packa och flytta!
Dammsuga av, tvättat och diskat har jag också fått gjort så nu när yrseln är över och jag snart har hämtat barnen så finns det ingen ursäkt att inte plugga :) Och det ska faktiskt bli kul, början av kursen har varit väldigt basic och saker jag kan men snart kommer nog utmaningarna skulle jag tro!


Kassarna som ska bort och rummen efter sortering

Älskade Lucy

Inga kommentarer: