söndag, april 19, 2015

Mer omgivningar

Jag tänkte fortsätta min rundvandring i området här. Jag vet inte för vem jag dokumenterar det här, delvis är det nog för min egen skull, för att minnas och senare även för barnen att minnas. Vi är ju på väg härifrån, vi kollar på lägenheter i Gib samtidigt som vi kollar på jobb i England/Irland. Vi är ju lite lustiga på det sättet, vi har svårt att hålla oss på en och samma plats och även fast vi längtar hem till Gibraltar så finns det en annan del av oss som längtar efter nya äventyr, efter att uppleva något nytt och lära oss något nytt. Vi känner att det är just nu vi har möjligheten att göra ett nytt uppbrott, och hittar vi inget bra arbetstillfälle i ovan nämnda länder så kommer vi flytta tillbaka till Gib under sommaren.

Idag har hur som helst inget spännande hänt, jag har grejat med rabatter och tvätt medan barnen har spelat och lekt och Pelle suttit bänkad i soffan. Det känns som vi hamnat i någon tråkig rutin det sista då det alltid är någon sjuk som håller oss hemma. Jag längtar efter mysiga familjeäventyr, kanske är det som gör att vi vill flytta, allt här är utforskat och vi har hamnat i nån tråkig rutin...


På dessa bilder kan ni se en av våra standard rundor med Lucy, vi kallar den Patio rundan av den enkla anledning att vi promenerar runt ett område som heter Patio Alcornal. Det är en mysig runda med många stora barrträd som skuggar.

Här kan ni se en annan runda som jag går relativt ofta med Lucy, den är härlig för hon kan gå lös på ängar större delen av promenaden. 

uppe till vänster ser ni vägen där vi parkerar, det är vår vita bil i vänster hörn på bilden, ni ser även det gula hus där vi har slaktare, pub, restaurang, bank, apotek och en lokal butik som vi kallar kinesen (det är vanligt med kineser som öppnar altiallo butiker här i Spanien). Uppe till höger ser ni vår officella grind in till Flamingo park och bilden nere visar vägen in i området och poolområdet som vi ser från vår balkong.

Jamie har en tävling i skolan där man ska skicka in en bild där han sitter och läser på en konstig plats, här ser ni två av våra bidrag. Och så en bild nere från poolen på mina fina på balkongen.

Inga kommentarer: