söndag, juli 06, 2014

Städa städa varje söndag... Och så varje jul... För det tycker jag ärkul... Eh?

Köket check. Diskmaskinen är igång vilket innebär att all tvätt jag har måste vänta och att baksuget jag känner måste hävas, strömmen i denna lägenhet är nämligen så himla dålig att bara en maskin i köket kan va igång annars så går säkringen... Så kan inte använda ugnen om jag tvättar eller diskar, eller diska och tvätta samtidigt... Asdrygt! Dock ska jag förbereda en tvättmaskin så den kan startas så fort disken är klar... Jag ska även bädda rent i alla sängar och tvinga barnen till att städa sina rum, wish me luck!

Jo det är väl ungefär hur söndagen ser ut, inga stora planer och jag ser fram emot en lugn hemmadag! Måste bara springa ner till kinesen och köpa presentpåsar till barnens fröknars presenter. Vi har satt ihop en svensk goodie bag med polly, ahlgrens bilar, singoalla och en Camilla Läckberg bok vardera. Hittade till slut böckerna fast fick bli på spanska, tur fröknarna är flytande på båda språken ;)

Nu till tvätthögen

Och detta är utan alla smutsiga lakan...


Inga kommentarer: