fredag, juli 11, 2014

Njuter av det lilla!

Att vara i Sverige innebär att man kan njuta av det lilla här i världen, saker som ni som bor i Sverige inte kan förstå. Som all mat man kanske inte saknar men som man njuter extra av när man är hemma som svenskt bröd, kalvkorv, Onsalakorv, småländsk lökkorv, svenskt lösgodis, prinskorv, falukorv (ja ni vet svensk korv över lag), svenska choklad och mycket annan mat som inte verkar så märkvärdig när man har tillgång till den varje dag.
Jag njuter också över att  samhället är uppbyggt på ett annat sätt, det finns gångvägar och områden som inte är kantade av högtrafikerade bilvägar. Även fast vi befinner oss i en förort till Sthlm så skulle jag våga släppa ut pojkarna och cykla i området om jag bara hade hittat deras hjälmar... Det är något jag inte vågar göra hemma i Spanien, inte utanför vår urbanization och inne i den finns det inte mycket o cykla på... Jag antar till viss del innebär mer frihet än Spanien och mycket mer än Gibraltar. Tack och lov att vi har möjligheten att uppleva båda världarna! Men än är jag inte redo att lämna södern för kall norden, that's for sure! Men jag njuter av dem fördelar Sverige har när jag är här, på måndag åker vi ut i skärgården och njuter ännu mer!

Inga kommentarer: