lördag, april 06, 2019

Ikea igen

Idag har varit en bra dag, vi har varit till Borlänge till en stor second hand butik och till Ikea. Vi har kommit ett eller två steg närmare att kunna bo i vårt hus till Påsk! Jamie har nämligen valt säng och vi har hittat en soffa. Efter en massa googlande där vi hittade snygga soffor vi inte kunde provsitta så gav vi Ikea en till chans, och valet föll på antagligen Sveriges populäraste soffa, Ektorp. Den är klassisk, bekväm och snygg med trevliga, bekväma, matchande fåtöljer att ha framför brasan! NU behöver vi bara komma fram till om vi kan ha en u-soffa i vår avlånga vardagsrum eller om vi måste köra på en med schäslong, men den är jag rädd blir för liten... men vi får mäta i huset och se om vi kan få ihop det.

Alex hittade också en skrivbordsstol och Jamie pekade på alla bänkar i hela Ikea som han kunde tänka sig ha som tv-bord i sitt rum... Dock kunde vi inte enas om tallrikar, tydligen har vi lite olika uppfattning om hur en snygg och tidlös tallrik ska se ut. Pelle vill gärna ha stora blommiga mönster ala mormors servis medan jag gärna kör enfärgat eller med något mindre mönster. Så vi står utan tallrikar då Ikeas sortiment inte kunde erbjuda något vi båda kunde tänka oss. Vi vill inte lägga 400kr tallriken så jag vet inte riktigt vart vi ska leta... Jag har letat Online men hittar mest stora set för flera tusen. Någon som har något förslag på ett bra ställe att hitta någorlunda billiga tallrikar? Om vi bara hade haft tid att åka till göksäter eller ullared... eller kunna beställa från amazon...

I övrigt idag har jag klippt killarnas hår och så har vi haft mysig tv-kväll med grand tour.
Imorgon får vi besök så jag tror jag behöver sova för att orka vara vaken när dem kommer :P



Inga kommentarer: