måndag, april 22, 2019

Flyttslit

Hej på er, i en vecka har vi nu haft vårt hus och i en vecka har vi nu flyttat in... Det har varit ett jäkla slit och än finns det mycket att göra. Men tack vare våra föräldrar så har vi alla våra möbler från västkusten och sthlm på plats i huset plus allt det vi köpt på second hand och den vända vi tog till Ikea. Dessutom är lagret i Borlänge med våra prylar från England tömt och på plats i huset. Ja som sagt det har varit fullt ös, massa tungt bärande och min kropp ömmar och värker på alla möjliga ställen nu... Men det artar sig, vi har de viktigaste möblerna och imorgon när Pelle och Alex kommer hem från Stockholm så sover vi vår första natt i huset! Hade det inte varit så att de skulle till sthlm för Pelles återbesök på sjukhuset så hade vi nog sovit där redan inatt. Men istället får jag äran att packa det sista här i Leksand strand, ja iaf nästan allt, tv-spelen ska tydligen stå kvar tills vi lämnar huset på tisdag nästa vecka då vi inte kommer ha internet och alla vill spela in i det sista... När vi nu kommer ha tid och hänga här... men jaja.
Bilder finns men jag har inte orkat föra över så ni får hålla till godo med den fåtölj och soffa vi tillslut köpte. Det blev inte Ektorp då den inte fanns inne på ikea när vi skulle köpa den, så då föll valet på denna som faktiskt är större än den Ektop vi kollat på, och det blev himla bra! Jag tycker faktiskt att denna är snyggare, men jag tror att Pelle tycker den är lite för modern, men det stör inte mig :)
Nåväl, nu ska jag återgå till att packa ner det sista i detta hus, vi hörs!



Inga kommentarer: