fredag, januari 12, 2018

Why does bad things happen to good people?

Oj så aktiv jag blivit, men det är nog för att jag börjar bli sjukt uttråkad av att gå hemma och röra hela dagarna...
Idag fick jag ett litet avbrott då jag tog barnen och mig själv till tandläkaren, vi fick alla godkänt med beröm tack och lov. Men så värst långt avbrott var det inte. Resten av dagen har jag varit hemma. Strax innan jag skulle hämta barnen från skolan så kände jag en konstig lukt, som bränd plast så jag sprang runt huset och kollade om. Det brann eller något smält men hittade inget. Det luktade värst i köket så jag satte på fläkten innan jag åkte för Lucy's skull och när jag kom hem var lukten borta så jag funderade inte mer. Under kvällen klagade barnen på att de va kallt och jag vred på termostaten för att få upp värmen men inget hände. Så jag gick och kollade varmvattenberedaren ifall någon stängt av värmen där  och då såg jag det, ett brännmärke precis där en den ventil dem precis bytte sitter... Den som dem så att det kunde spruta eld ur om den inte var bra, att huset kunde börja brinna eller explodera om inte gasen stängdes av omgående. Jo så det har alltså brunnit där, i den nya ventilen... Tack och lov blev det inte Mer av det, ingen stor brand eller explosion men tänk om... Jösses! Så nu står vi utan värme och varmvatten igen, för tredje gången sen vi flyttade in i juli... Jodå, det går bra nu...


Inga kommentarer: