tisdag, september 20, 2016

So this happened yesterday....



En bra bit av vårt innertak i köket rasade ner igår. Vi satt och åt middag, jag hade just lagat mat i köket och Pelle och Alex var precis in och hämtade något innan taket rasade ner... Tänk om vi varit där inne och fått det i huvudet?! Det är inga mjuka gipsskivor utan typ putsad lera eller liknande, ser ut som keramik under färgen... Jag stod och tog mer mat vid bänken in till köket när det sa pang och taket rasade ner, höll på att skit ner mig! Så vi ringde direkt dem vi hyr genom som skulle höra av sig idag, lät som att dem skulle få in nån och titta på det idag. Jag hoppas det iaf för nu vågar vi inte vara där inne så mycket då vi är rädda för att resten ska rasa ner, det hänger stora partier liksom halvvägs ner... Antar att det blir snabbmat till middag ikväll...

I övrigt så är Alex sjuk idag, vilket resulterade i att Mollie fick avboka en tid på allergi kliniken då jag behövde jobba och Pelle vara hemma med Alex. Vi missade även ett infomöte i skolan... Så typiskt när allt ska hända samtidigt... Nåja, hälsan kommer först o sådan här  lägen, vi får ju ny tid för Mollies allergi och infon från skolan kan vi ju be någon annan om. 


Inga kommentarer: