lördag, september 17, 2016

Drömmer mig bort

Galet, vi har bara varit hemma i några veckor men jag börjar redan längta efter semester. Inte så mycket för att vår vardag är tråkig nu utan för att det var väldigt länge sen vi var på en riktig utlandssemester, ni vet packa väskor, flyga mitt i natten till ett varmt land, åka transferbuss till ett hotell och sen bara plaska runt i en vecka. Anledningen till att denna typ av semester har uteblivit har ju en naturlig förklaring, vi levde ju det livet under flera år. Kanske inte med hotell och plaska runt, men värmen, poolen, havet osv, så det lockade aldrig. Nu efter ett år i England så ser jag åter igen tjusningen med det där :) Jag vill givetvis tillbaka till Gib och Spanien för att hälsa på de som är kvar, men helst vill jag åka någonstans där vi aldrig varit och bara upptäcka något nytt! Men sådana planer får vänta, nu är det nya vardagen som gäller, sen operationer och så får vi besök i början på November av bästa familjen B! I början på December så kommer svärföräldrarna och sedan är det ju jul. Vi tittar just nu på hur vi ska kunna åka hem över jul, får vi hundvakt så finns de flyg till OK priser men får vi inte hundvakt så kikar vi på att köra. Men det är dyrt att köra med alla färjor som ska betalas och vår bil är inte i superbra skick. Mitt sista alternativ var att köra över till Frankrike och sedan flyga med vovven därifrån. Det är dyrare än att flyga härifrån utan vovve men billigare än att köra hela vägen, men vi får se... Vi pratade också lite löst på att skita i både Sverige och England och ta husbilen ner mot Spanien och Gib o se om någon där ville fira jul med oss, men det är ju inte ett billigt alternativ det heller... Kanske blir vi kvar här hemma, det är ju inte så tokigt det heller, men det verkar inte som nån i familjen kan komma hit över jul i år så vore ju lite trist. Dock har vi ju varit sjuka de två år vi firat hemma och haft pappa här på besök...
Nej nu har jag nog svamlat klart för idag... Ska ta hand om disken och drömma vidare om en resa till varmare breddgrad...

Throwback till Spanien, när Lucy var valp och vi tog julkort på stranden...





Inga kommentarer: