tisdag, september 13, 2016

En bra start

Skolstarten för Mollie gick super, den ungen är så trygg i sig själv, hon bara knallade in, hängde upp sin väska på sin krok och sen satte hon sig och lekte på golvet med de andra barnen! Jag vinkade hejdå och gick, nemas problemas! Hon är så modig och cool! Idag har hon gjort sin andra dag och en av skolans vakter konstaterade glatt att "Shes still smiling" haha, och jadå, två timmar om dagen är lite lite tycker Mollan.

Lucys sterilisering gick också bra, hon var väldigt medtagen igår men idag har hon velat hoppa och leka vilket är ett big no no! Så nu jobbar vi på att gå lugna promenader utan lek...

Och så var det första dagen på jobbet för mig idag på typ 7 veckor... Ett kort pass på 2h blev det och det var såklart inga problem. Det är roligt på jobbet och jag gillar damen jag var hos idag. De andra två passen jag har denna veckan och även nästa vecka är hos ett par där jag fortfarande känner mig extremt osäker då det är så mycket, men det kommer nog lösa sig då det verkar bli rätt regelbundet där framöver. Är även lovad mer timmar i nästa vecka, men så här långt så har jag inte hört något mer...
Men dagen idag har varit så himla bra, som att allt börjar falla på plats och jag kan på riktigt gå vidare och in i arbetslivet. Förut var mitt jobb väldigt oregelbundet och jag visste inte riktigt, det var styrt runt Mollie, dagis och killarnas aktiviteter. Men nu har jag angett samma tider varje dag, inget på kvällarna och endast Söndagar i nödfall.
Vi har även fått in ett enormt högtryck här, så det är 30 grader varmt vilket jag tycker är för mycket men solen skiner och det bättrar på humöret :) Ikväll är vi dock trötta, allt blir liksom lite jobbigare när det är varmt. Så nu ska jag se om jag kanske kan få barnen i säng och sen ska jag bara slökolla på tv!


Skoltjejen på skolgården igår

Trött och nyopererad Lucy

I väntan på Alex

Mina tre fina skolbarn!

Inga kommentarer: