torsdag, september 08, 2016

Im back

Äntligen har jag lite tid och ork över för bloggen, men kanske inte mest inspiration ever... Jag har något slags magvirus så energin är inte på topp.

Sista veckan i Sverige var bra, vi hann med att gå på Liseberg även fast det inte blev på den dagen vi hade tänkt pga nåt så larvigt som Lisebergs öpppettider ;) Min pappa följde med oss vilket var supertrevligt! Priserna är ju hutlösa men när man ser barnens leende och hör deras skratt så inser man att pengar är världsligt och att det var värt varenda peng! Det var helt klart en av sommarens bästa dagar!

Sista helgen i Sverige spenderade vi hos brorsan i Halmstad där vi firade söta Majkens 3årsdag och umgicks. Kusinerna älskar varandra och kommer jättebra överens, Ellie grät när vi var tvungna att åka på Söndagsmorgonen, söta unge!

Hemresan gick bra och vi tuffade på genom Sverige, Danmark och vidare in i Tyskland på Söndagen. Vi stannade i en tysk vikingaby över natten innan vi fortsatte vår resa, vi nådde Holland innan vi stannade för natten igen. Ca 2 km in i Holland tror jag vi kom, egentligen hade vi tänkt stanna på tyska sidan men vi lyssnade på en ljudbok som utspelade sig under andra världskriget så vi var rätt irriterade på Tyskland... Vi hamnade på en camping mitt ute på landet, ägarna bodde på plats och vi campade i stort sett i deras trädgård. Men allt man kunde behöva fanns på plats och det var riktigt mysigt, precis vid ett naturreservat så vi klagar inte! På tisdagen tuffade vi på genom Holland, Belgien och Frankrike, nådde Calais och tog färjan över till Dover och tuffade på hem! Det var så skönt att komma hem igen! Jag hade säker 12 maskiner med tvätt efter att ha bytt alla lakan och handdukar inne plus lakan och handdukar från husbilen, alla kläder och det jag inte hade hunnit tvätta innan vi åkte, så första dagarna packade jag upp och tvättade. Vi ställde husbilen i storage och röjde vårt garage och byggde ett kontor till Pelle där. Det har varit ett jäkla slit kan jag säga... I söndags så åkte vi till Ikea och handlade möbler till kontoret, plus nytt skrivbord till Jamie då hans gamla var för litet och massa annat krafs. kontorsinredningen skapade en våg av ommöblering och alla barnens rum blev ommöblerade... Så nu pustar vi ut, Pelle jobbar, jag och Mollie njuter av våra sista dagar hemma ihop innan hon börjar skolan på måndag och killarna är i skolan sedan i måndags.

Igår var Mollie och jag till frisören och klippte oss, mitt blev rätt kort, nästan för kort, men alla gamla slingor är ur och nu är håret helt i min naturliga färg, det ser frisk och välmående ut! Nästa gång blir det nog inte lika kort dock... Och Mollies hår är detsamma som innan, kort och blont :)

Nej nu ska jag göra en kopp kaffe och se om jag får behålla den i kroppen...

En av många bilder från Visby

Inga kommentarer: