torsdag, juli 07, 2016

Sommar

Sommaren har kommit till England, även om det inte är 35 grader och stekande sol hela tiden som i Spanien så är det sådär lagom med 20-23 grader och sol ömsom molnigt, I love it. Trots att sommaren är här är dock inte sommarlovet här riktigt ännu, det är denna veckan och två till kvar innan vi tar sommarlov och det här sista veckorna är riktigt plågsamma när man hela tiden påminns om att alla andra är lediga och ligger på stranden. Jag längtar efter längre familjetid än bara en kort helg, jag längtar efter mer husbilsäventyr och jag längtar efter att åka tillbaka till familjen i Sverige!

Denna helg som kommer så är Pelle borta med jobbet på lördag och jag kommer jobba både morgon och kväll på söndagen... Så det blir inte mycket familjetid där inte... Och innan dess så kör vi på med vår skolrutin. Igår var jag och Mollie på möte i skolan igen för andra dagen i rad, i tisdags var det för hennes skolstart men igår var det för att Alex går från brittiska lågstadiet till mellanstadiet och vad som väntar där. Det var inga stora nyheter för oss som redan har Jamie där men det är alltid bra att delta i sådant. Och när vi varit där så gick vi rakt till playgroup, men det var utomhus i kyrkans lilla trädgård och alldeles för mycket folk så vi blev inte så långvariga. Det märks att Mollie är för stor för det nu, hon är redo för nya äventyr!
Eftermiddagen spenderade vi med att hämta killarna i omgångar och spendera tid i en lekpark emellan.
Idag har vi kört på slö hemmadag, jag har läst, tvättat, fixat middagen så vi bara kan värma den sen och röjt köket. Strax väntar hundpromenad, hämtning av killarna igen i omgångar och sedan Beavers (scouter) för Alex.


Fina Jamie

Mollie har diskat all sin leksaksmat som bor i huset ute

Lek i huset

Parkhäng i väntan på Alex

Inga kommentarer: