torsdag, juli 14, 2016

ditt o datt denna veckan

Det blev en ny gps i Måndags, vi köpte en på andra stället vi var inne på, personalen var jättetrevlig och hjälpsam till skillnad från stället vi var på innan. Vi hade kanske kunnat få tag på den lite billigare online men då hade väl porto tillkommit och det hade blivit samma ändå. Plus att man kunde lämna in sin gamla och få 20% på den nya så vi gjorde det. Det blev iaf en TomTom go 51 om någon undrar, jag har testat den här inom Woking och den funkar bra :)


TomTom Go 51

På eftermiddagen på måndagen så drog jag till centrum med killarna medan Pelle fixade annat och hämtade Mollan. Det blev nya glasögon för Alex även fast dem hade missat att göra solglasögonen mörka så dem har vi inte fått ännu... Och sen så gick vi till frisören och fick dem klippta, det blir bara kortare och kortare för varje gång vi går dit :) Vi är iaf väldigt nöjda med det stället som killarna klipper sig på även fast jag inte tycker dem klippte Mollie så bra så därför går hon och jag till en annan frisör.


Före och efter plus nya glasögon på Alex på bägge bilderna

Resten av veckan har bara rullat på, I tisdags var jag och Mollie på playdate hos en av hennes nya klasskamrater och tjejerna hade superroligt och jag och mamman kom bra överrens. Vi planerade en till playdate innan vi åker till Sverige så tjejerna iaf känner varandra när skolan börjar!
Jag var även på pre operation assessment på sjukhuset där det vägdes, mättes, kollade blodtrycket, blodsocker, urinprov och nåt annat test från näsan och ljumskarna. Allt hon fick resultat på såg iaf bra ut och om nåt av de andra visade nåt så skulle dem höra av sig. Så nu väntar jag bara på tid på operation...

Igår så var jag och Mollan på playgroup med Thomi och Artemis och sedan på eftermiddagen var vi på graduation party på Mollies dagis. Så himla gulligt!! Vi fick inte ta kort utan personalen tog kort som dem sen skulle skicka ut till alla, så jag väntar med spänning. Dem hade sådana där amerikanska robes med egengjorda hattar och så fick dem diplom :) Sen hade dagis fixat en trollkarl som kom och ett bouncy castle så Mollie hade jätteroligt!

Idag så har jag hunnit städa, tvätta, cykla med Jamie till skolan (Alex är hemma med feber) och varit till parken med Thomi och Artemis. Vi hade tänkt gå till badhuset men tydligen öppnade det inte förrän kl 16 så det fick vi lägga ner. Mollie blev besviken men för mig spelade det inte så stor roll, gick mest dit för Mollies skull.
Bilen har varit på lagning idag och enligt Pelle så är det som en helt ny bil, ska bli spännande att provköra :) Den har liksom aldrig varit tyst och trevlig att köra och nu ska dem ha lagat det som har väsnats.


Inga kommentarer: