torsdag, juli 21, 2016

Liten update

Hej! Sandra är här och vi har det jättebra! Jag har inte direkt haft tid eller prioriterat dator eller blogg, men nu är det mitt i natten och jag kan inte somna så tänkte kika in här. 

Söndagen spenderade vi hemma med att prata ikapp oss lite, vi satt i soffan nästan hela dagen och pratade, ljuvligt!

I måndags tog vi en heldag inne i London. Vi kikade på alla turistplatser som Big ben, westminister abbey, Buckingham palace, picadilly circus osv innan vi tog oss till Oxford street och shoppade loss på rean! Det blev en heldag med många fynd på rean och helt fantastiskt väder, för varmt för shopping egentligen... Men så himla bra hade vi det!!

Igår så hade vi en playdate med Mollies nya klasskamrat på morgonen i hettan. England har värmebölja och har haft över 30 grader varm... Så vi orkade bara någon dryg timma innan barnen var helt röda och svettiga... 
På eftermiddagen igår så gick jag och Sandra till woking centrum för lite mer shopping. Denna gången mer prylar som present till fröknarna och vuxenmålarböcker snarare än kläder. Också där fyndade vi :) 

Idag så har vi städat, ja Sandra min klippa hjälpte till så huset blev rent, även på ställen där jag sällan gör rent :) tre maskiner tvätt blev också tvättade och torra pga hettan! Lite packande inför avfärden blev det också innan vi parkerade oss i soffan framför Gilmore girls med våra målarböcker :) 

Vi har det toppen och snart kickar semestern igång på riktigt och vår road trip till Sverige börjar. Imorgon hämtar vi husbilen, sen ska den bara städas och fyllas :)

Alex stackaren fick vi ta till doktorn igår där han fick antibiotika och idag äntligen har han normal temp igen! Inte kul med feber i över en vecka, speciellt inte med värmebölja... Och Jamie tappade helt rösten igår, men idag kom den tillbaka och han är pigg så blir skola för honom igen imorgon. 

Nej nu får jag väl försöka sova igen. Puss på er!


Inga kommentarer: