lördag, juli 09, 2016

Saker kan ändras snabbt...

Jag har en son som snor min dator dagarna i ända så bloggen blir lidande, vi kan iaf skylla på honom den här gången ;) 

Livet rullar på och tar konstiga vändningar. I torsdag fick jag ett meddelande från Pelle som jag knappt trodde på, han hade blivit av med jobbet... Jo dem hade bestämt sig för att stänga ner hans avdelning och nu behövdes han inte mer... Men betalt fram till slutet på september får han och ledigt från nu. Så vi får en lång semester ihop, vi kommer antagligen gå varandra på nerverna... Men vi är inte oroade då Pelle lätt får nytt jobb här i London. Dock är han väl han inte helt övertygad om att han vill det, han mår bästa när han jobbar med det han han vill på konsult basis. Så vi får se vad som händer, vi har hela sommaren på oss att fundera. 
Så schemat i Sverige blir nog lite annorlunda, vi har inte riktigt lagt upp det än då det styrs lite av familjerna på plats. Det är sjukdomar och elände så vi ska försöka anpassa oss runt det. Kanske blir det också mindre tid i Sverige och vi ger oss ut i Europa med husbilen en vända innan vi åter vänder till UK. Så allt är lite oklart just nu...

Men senaste dagarna har ändå rullat på. Fick en förmiddag med Pelle i fredags utan barn, som vi la på att tvätta Volvon som vi nu ska sälja och sedan äta lunch ihop. 
På eftermiddagen gick vi och fikade hela familjen, något vi har som tradition när barnen får omdömen i skolan vilket dem hade med sig hem i fredags. Jamies omdöme var strålande som alltid och Alex helt ok, vi vet ju att han är lite efter och det viktigaste för oss är att dem alltid gör sitt bästa! Vi är stolta över våra killar oavsett vad pappret från skolan säger!

Igår var Pelle iväg på ett event med jobbet, något som varit bokat länge så han fick åka med ändå. Jag och barnen hängde hemma, verkligen inga stora aktiviteter utan alla var nöjda med att roa sig här hemma. 

Idag är jag på jobb, fördriver tid med att blogga medan jag väntar på att damen jag är hos ska bli klar på badrummet... Blir fotbollsavslutning med Jamies klubb sen och så mer jobb ikväll.





Inga kommentarer: