onsdag, juni 29, 2016

Home sweet home

Så var vi tillbaka i vardagen, eller nästan, för jag har inget jobb inplanerat men allt annat är som vanligt. Fast nu ljög jag lite, Jamie som varit sjuk sen i Fredags var hemma från skolan igår och idag är Alex hemma då han mådde jätteilla imorse, verkar dock bättre nu och inget han ätit har kommit i retur, ta i trä!

Vi kom iaf hem i måndagskväll efter en förmiddag hos Mollies gamlamorfar (Pelles sida). Sen åkte vi kommunalt till flygplatsen som visade sig bli lite spännande då busskortet jag hade fått va tomt, dock lät busschauffören oss åka med ändå, var bara 2 hållplatser innan byte till tunnelbana och där kunde jag fylla på busskortet och betala vår resa :) När vi hade åkte tunnelbana till centralen och gick in på en pressbyrå för att köpa dricka och godis till flygbussen så var det en kille som försökte råna pressbyrån. Han var dock rätt påtänd och hade inga vapen så blev inte så dramatiskt men han stod och sa till killen i kassan att han ville råna honom... killen ignorerade honom och då gick han och tog grejer och gick mot utgången, dock hoppade killen i kassan över kassan och tog honom. Vet inte riktigt vad som hände sen men ingen polis kom till platsen så jag gissar han lät killen gå efter att ha tagit tillbaka det han snodde. Lite otäckt var det dock en stund, han kunde ju ha haft ett vapen under tröjan eller nåt...
Flygbuss och flyg gick iaf bra och vi kom fram som vi skulle.

Igår så hade Alex tid hos ögonläkaren och det gick bra, så bra att han blev utskriven från sjukhuset och i fortsättningen bara ska gå hos en optiker!
Sen hade Mollie besök på skolan tillsammans med andra barn som ska börja där, vi fick se klassrummen och träffa lärarna plus leka ute. Hon tyckte det var så roligt att hon inte vill åka hem :) Vi ska dit igen nästa vecka och då ska barnen få vara ensamma med fröknarna en stund, jag är inte direkt orolig då Mollie är väldigt framåt och gillar sånt här!
Efter skolan och Alex var hämtad så gick vi till biblioteket och lånade nya böcker, både Jamie och Alex älskar det och läser mycket mer nu sen vi började gå dit :) Och så gick vi till optikern för att fixa solglasögon åt mig och Alex. Jag fick mig ett par med 50% rabatt så blev inte så dyrt, men när vi skulle beställa till Alex så hade det receptet dem fått från sjukhuset gått ut... Så pga det så fick vi ist boka ögontest åt honom innan vi kunde boka glasögonen... rätt irriterande då vi varit hos ögonläkaren samma dag och hon sagt att allt ska va up to date, suck! Plus att hon ju kollade ögonen då, men men... Vi fick tid på måndag så kan förhoppningsvis beställa Alex solglasögon efter det.

Idag städar jag, eller jag har städat köket och sen dess har jag latat mig, spelat spel med Mollie och så... Kikar på färjor osv inför vår road trip till Sverige om några veckor, det blir inte billigt precis, men det är det inte o flyga heller längre så det jämnar ut sig... Vi försöker bestämma oss för vilken väg vi ska ta, mend et blir iaf färja från dover till calais och sen övernattning i tyskland någonstans. Sen ska vi bara besluta oss för broar eller färjor resten av vägen, färjorna är väldigt dyra, men är ju högsäsong...

Till helgen blir det en vända med husbilen igen, sista innan avfärd mot Sverige. Vi åker ner till havet och hoppas på fint väder! Längtar massor!


Alex läser för Mollie

Älskade Jamie

Jag o Lucy

Testar solbrillor

Inga kommentarer: