fredag, juni 10, 2016

Tandläkarbesök

Idag har Mollie och jag kört på en lugn dag, fått tvättat lite och pysslat lite här hemma. 

Men efter att vi hade hämtat killarna så hade vi tid hos tandläkaren så vi borstade tänderna och gick dit. Överlag så gick det bra! Alex tänder såg fina ut fast han var livrädd så det blev en snabbkoll av tandläkaren ;) Mollies tänder var lite missfärgade och behöver borstas bättre (vi får inte alltid hjälpa till men nu får det bli mer bråk om det) men annars såg det bra ut. Jamies tänder var fina förutom lite tandsten och att dem står åt alla håll. Han kommer behöva tandställning men det blir inte förrän han tappat alla sina mjölktänder. Mina tänder såg bra ut, tandläkaren sa att jag hade fina tänder och att tandköttet mår bra. Hon tog röntgen och ja allt såg bra ut. Hon tror att tanden som gör ont i bland kan ha fått en smäll när jag bet sönder tanden mitt emot men det fanns inget hon kunde göra nu. Det var alltså inget hål eller så. Jag är nöjd då jag tidigare har slarvat så mycket och haft hål, så att det nu ser bra ut och jag får beröm känns toppen!

Sen så har jag bestämt mig för att inte bli tjockare, så denna veckan har jag helt uteslutit godis och socker i den mån jag kan. Jag är enormt beroende av choklad men med hjälp av blåbär, hallon och jordgubbar så har det gått bra. Nästa steg är att börja röra mer på mig och planen är att börja cykla på kvällar eller barnledig tid. Kanske kan jag lära Lucy att springa brevid cykeln så vi kan motionera ihop. Vi får se, nån perfekt kropp för beach 2016 blir det ju inte men jag hoppas att jag inte blir tjockare iaf :)



Inga kommentarer: