torsdag, augusti 21, 2014

En natt på sjukhus

Jahopp, ibland blir inte livet som man tänkt sig, ikväll hade jag ju tänkt mig att vi åtminstonde skulle vara på västkusten eller tom Köpenhamn. Men vi blev lite fördröjda då Mollies svinkoppor eskalerade och vi i Tisdags fick åka in till akuten efter att jag skrivit mitt senaste inlägg då hennes feber var rätt hög. Och på sjukhuset blev vi kvar, hon hade knappt ätit eller druckit och antibiotikan hade ju knappt haft effekt så vi fick sova kvar. Hon fick dropp och antibiotika in i blodet. Vi sov inte så mycket på natten då droppmaskinen pep så fort hon böjde på armen men eftersom det hade effekt så var det värt det. Efter lunch igår fick vi åka hem! Så min födelsedag som inte börjat så bra fick ett bättre slut, trots attt jag var helt utmattad.
Igår kväll firades jag med middag och marängsviss och idag har vi varit och köpt min present, ett nytt objektiv till kameran! Vi har dessutom varit till sjukhuset där Mollie fick medicin på dropp och så har vi varit och bytt bil med Johan och Trine. Så nu är vi ägare till en ford! Imorgon kör jag och Pelle nya bilen mot Spanien, en roadtrip på en vecka ungefär! Ungarna flyger ner med farmor och farfar på söndag.
Näe nu vill Pelle ha tillbaka sin dator, vi hörs!


Sovande sjukling

Läser bok med pappa idag på återbesöket

Medicin på dropp och en duktig Molllan som var feberfri idag!

Inga kommentarer: