fredag, mars 22, 2019

Det gick bra!

Fredag idag, ledsen att jag varit borta. Operationen gick bra även fast onsdagen var olidlig för mig och Maja som satt hemma och väntade. Jag bodde hemma hos Maja som då är sambo med Johannes som fick njuren av Pelle. Vi skulle distrahera varandra men hon hade åkt på halsfluss så vi satt mest i soffan, jag med en bok och hon med netflix, men det var också bra distraktion. Vi hann med ett besök till centrum för o köpa godis och lite annat också, men mest väntade vi på att höra från sjukhuset. Klockan 15 fick vi äntligen samtalet vi väntat på, båda operationerna var klara och allt hade gått bra! Och det har gått fortsatt bra, njuren funkar i sitt nya hem och båda grabbarna återhämtar sig sakta men säkert. Jag åkte hem igen igår efter ett besök på sjukhuset och då hade vi fått tillskott här hemma i form av barnens farmor som varit i Dalarna i jobb och bestämde sig för att stanna här en natt. Så igår åt jag pizza med barnen och deras morfar och farmor, lite annorlunda konstellation men vi hade så trevligt så. Idag har min pappa kört hem igen och farmodern sitter i skypemöte på övervåningen medan barnen är i skolan, själv roar jag mig med att städa och springa i tvättstugan så vi har rena kläder när vi åker till Stockholm i eftermiddag. Då ska alltså svärmor åka med då hon bor i Stockholm, för mig är det ett jäkla fläng, men jag tycker det är värt att barnen får se att pappa är okej, jag tror det är viktigt att man får se saker med egna ögon, för mig var det en enorm lättnad att träffa Pelle igår och se med egna ögon. Sen fyller svärmor år i helgen så då får barnen möjlighet att fira henne lite. Men jag måste erkänna att jag längtar efter Måndag och lite lugn och ro här hemma :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Så otroligt stort och fint av Pelle. All kärlek till er, Johannes och Maja ❤️

/Jenni