söndag, augusti 23, 2015

Newhaven

Så när jag fyllde år så fick jag ju ett nytt objektiv, och det har jag nu testat i ett par dar och även om det kanske egentligen inte var det objektivet jag helst ville ha så ger det mig bilder och möjligheter jag inte visste jag ville ha, dvs jag är jättenöjd med det och jätteglad åt att jag fick det!

Igår tog vi bilen och körde mot Brigthon, Londonbornas lilla strandparadis, inte så smart... Det var långa köer vad vi nu i efterhand tror berodde till stor del på den flygplanscrash som skedde vid lunch igår på väg A27, en väg vi delvis åkte på. Men sen så var det nästan 30 grader varmt så det var nog rätt många som ville köra ner till stranden också. När vi köat i typ tre timmar gav vi upp tanken på Brighton och tog tvärvägar och hamnade till slut i Newhaven, en annan ort vid vattnet. Vi var vid det laget hungriga och sjukt varma då AC:n i bilen inte funkar så vi svängde desperat in där det stod hamnen på en skylt. Vi hamnade därför vid vattnet men det blev inget bad då det inte fanns några stränder i närheten, tilll barnens besvikelse. Men vi fick oss en härlig promenad vid havet, fick se vita klippor, fiskebåtar, mänger av fiskmåsar och till och med en färja till frankrike som kastade loss.

Lämnar sällan ifrån mig bilder oredigerade men då min dator fortfarande inte är lagad så har jag inget PS att redigera i... So here goes nothing...

Mina fina när jag testade objektivet hemma i torsdags

 
Newhaven!









 



 







Inga kommentarer: