fredag, november 28, 2008

Städdag

Har inte varit här på en stund nu, vi har haft fullt upp. Målat kontoret, det är fortfarande inte klart eftersom det är svårt när båda barnen är hemma. Och i onsdags vart vi färdiga med dem rummen vi målade så det var dax för lackfärgen till listerna o då ville vi inte ha Alex där mer. Inte nyttigt för hans små lungor o andas in det där, så Pelle har fått måla listerna själv o det har inte gått så fort. han var bara där på onsdagen ockå för igår var vi iväg hos min mormor så han passade på o jobba då Jamie var på dagis. O dag har ju Jamie inget dagis... Igår förmiddag var jag dessutom på babycafé, dem arrangerar det i församlingshemmet här. Var ganska trevligt. Var även babyrytmik men Alex sov sig igenom det så vi kunde inte vara med, men gjorde inte så mkt för kände mig lite dum o utanför där i början iaf.
Idag på förmiddagen var det föräldrautbildning men den här gången ville inte Pelle följa med eftersom han var ända mannen som hängde med då vi var på Jamies föräldragrupp. Bara för det så var det 2 andra pappor med idag, så nästa gång får han allt följa med :D Men var trevligt, men jag är ju rätt blyg tills jag börjar lära känna folk. Men var ganska fachinerande för av 7 mammor så var det bara två som hade rätt så normala förlossningar, sen hade 2 planerat snitt, är väl iofs rätt normalt men ändå. En tjej födde sitt fjärde barn hemma i vardagsrummet o den tjejen som också fick en Alexander den 19/10 var klar på 2½ timme, snabbare än mig till o med. Så var ganska roliga förlossningsberättelser :)
Sen idag har jag varit jätteduktig! Fick röja ur hela förrådet då vi varit smarta nog o ställa alla julsaker längst in i förrådet så nu är det städat. hittade även Jamies gamla babygym som vi kan ha till Alex nu. Och sen så har jag städat hela lägenheten, plockat leksaker överallt, torkat av, dammsugit, städat toaletterna, satt upp ljusstakar o stjärnor, röjt disk osv. Känner mig jätteduktig som sagt! pelle o Jamie åkte iväg till torp vid två o Alex har sovt nästan hela tiden så har fått arbeta i lugn o ro.
Nu ska jag se på Stargate Atlantis, har blivit lite frälst i det. Ses!

Inga kommentarer: