lördag, november 15, 2008

Irriterad!

Shit vad jag blev irriterad, var ute med Jamie o på vägen hem tänkte jag gå förbi bokia o köpa frimärken. Inne på Bokia är dem sjukt slöa i kassan o vi får vänta ett bra tag, vilket innebär att jag fick jaga runt Jamie tills jag var svettig. När det äntligen blev vår tur så ber jag om frimärken o tar fram kortet, skulle bara ha två frimärken så handlade om 11kr o då vägrade han låta mig betala med mitt kort. Började beklaga sig över att han inte tjänade några pengar på det eftersom han inte fick betalt för o sälja frimärkena o det kostade med korttransaktion. Tyckte att jag skulle gå o ta ut pengar för att HAN skulle tjäna pengar annars var han tvungen o ta ut en extra avgift för att jag betalade med kortet. Att ta ut extra avgift på visa kort är olagligt och varför skulle jag betala extra för hans skull? Nej jag blev så himla irriterad och sa att då går jag nog någon annan stanns o köper frimärkena där inte jag förlorar pengar på det o så gick vi... Nej fy fan, det hade varit en sak om jag visste innan att dem tar ut en extra avgift för då är man förberedd men att han står där i kassan o tycker att jag ska tycka synd om honom... Usch! O han är väl för 17 inte där för o tjäna pengar på frimärken utan på sina böcker som dem för övrigt tar hutlösa priser för så dem har nog marginaler som täcker upp för sånna småköp som tex frimärken...

Annars rullar livet på, i torsdags åkte vi till Torp för o kolla på nya mobiler för Pelle är sugen på ny mobil. mig kvittar det iofs men vore skoj med en mobil med lite bättre kamera eftersom jag ofta fotar med mobilen o sen vill jag ha en mobil som stödjer msn. Men vi kom inte hem med några mobiler för vi ville jämföra olika abonnemang och telefoner. Just nu sitter Pelle som bäst o jämför high tech mobiler på nätet :D Själv känner jag mig lite halvinspirerad...
Och igår var vi iväg på IKEA för o köpa möbler till kontoret och en byrå hem så vi får plats med även Alex kläder :) Men dem höll på o bygga omså det var enormt rörigt o vi fick gå fram o tillbaka flera gånger... O man hittade inte allt man ville kolla på :/ Men vi fick köpt 2 skrivbord o ett litet bord till kontoret sen blev det ett par stekpannor, ljus i massor o lite annat smått o gott hem förutom byrån då. Blev en enormt lång dag eftersom vi gick vilse flera gånger...

1 kommentar:

Anonym sa...

*skrattar* Ja, det var riktigt dåligt! Visst att inte frimärkesförsäljningen ger någon vinst, men om det nu är så jobbigt kan man ju låta bli att sälja dem isf?! Han hade nog en riktigt dålig dag, och ville ha lite medlidande, haha. Idioter finns överallt.