söndag, november 09, 2008

Leksaksfrossa

Tänkte passa på o skriva ett par rader nu när Pelle leker med Jamie och Alex sover.
Farsdag till ära så gick jag upp med Jamie när han vaknade och gav Pelle sovmorgon, tror det uppskattades av båda herrarna :) fick lite kvalitetstid med Jamie då vi lekte med mina gamla leksaker som jag plockade ner från pappas vind igår. Tror jag tyckte det var minst lika roligt som Jamie tyckte att kolla igen lådorna med gamla leksaker. Himla mycket minnen det finns hos leksakerna! sen kan man ju undra varför jag sparat barbiedockor utan ben, huvud eller bara ben osv :D Men hade väl inte hjärta o slänga det då och idag har jag inte hunnit gå igenom grejerna utan Jamie. Något säger mig att han inte vill att jag ska slänga leksakerna.
Det första han gjorde med en barbie o en Ken var o klä av dem alla kläderna... boys will be boys... hehe nej inga sådana tankar fanns i min sons huvud men det var rätt så skoj att det var det första han ville göra.
Sen så har jag och Jamie bakat choklad muffins som vi serverade Pelle på sängen tillsammans med 2 presenter ifrån sönerna. Det var mysigt men Jamie hade chokladsmet över hela kroppen eftersom han ville slicka skålen :D
Det går riktigt bra att ha hand om båda pojkarna men lite jobbigt är det då man sitter o ammar och Jamie hittar på nåt ofog. Som idag då jag ammade Alex medan Jamie slickade skålen med smeten, då fick Jamie för sig att det vore väldigt kul att gå från diskbänken med vispen och slickepotten o vifta så det skvätte chokladsmet överallt... men det vart bara o lägga ifrån sig en något upprörd Alex o sätta punkt för Jamies dumheter. Sen hade jag 2 upprörda söner...

Annars igår då så var vi hos min pappa på farsdagsmiddag en dag för tidigt eftersom pappa åker till England idag och eftersom tanten var borta igår. Var himla mysigt att umgås med pappa. Först var vi ute och gick med hundarna en lite längre sväng och pausade vid en lekplats till jamies förtjusning :) Nalle o Wille fick jaga pinnar så alla "barnen" var roade förutom lilla Alex då som sov sig igenom hela upplevelsen.
Sen blev det entrecote o potatisgratäng och efter det fastnade pelle framför filmen pearl harbor så pappa o jag besökte vinden och fikade lite under tiden.

Hihi, Jamie är så otroligt söt, vi busade han o jag så jag bar honom som en liten bebis o la honom sedan i Alex liggvagn och där fann han sig till rätta :) Nu vägrar han gå ur utan ligger o myse med sin snuttefilt! Pelle vill gå upp o lägga honom men Jamie bara skriker då Pelle försöker lyfta ur honom. Får se om han somnar däri.

Inga kommentarer: