måndag, oktober 13, 2008

Hundlösa

Åh en ny vecka att gå o vänta sig igenom... börjar nästan känna mig fånig som gått här o letat tecken i flera veckor när det är uppenbart att denna bebis inte har lika bråttom som jamie hade. Jaha så ska man göra upp planer för veckan eller ska man sätta sitt liv på "paus" eftersom det bara är ännu närmre? pelle gissade på att bebben skulle komma som idag o jag trodde igår, nu verkar det inte troligt att någon av oss har rätt och vi har lixom inte planerat för längre än hit eftersom vi bara förväntat oss att ha en liten då. Så veckan ser rätt tom ut vilket innebär att att väntan blir så himla mycket tråkigare... Imorn skulle iaf eventuellt Emma o Felicia komma hit o hälsa på vilket alltid är trevligt men resten av veckan då? Vi har inte råd att åka till torp varje vecka :P Nu har vi hälsat på min familj 2 gånger förra veckan så känns inte som vi kan åka dit heller. Och vad kan man hitta på då vädret är halvkul, jag inte orkar gå för mycket och det inte får kosta för mycket? Kom gärna med tips, det skulle uppmuntra mig med nån ny rolig aktivitet. Idag ska vi baka negerbollar när Jamie kommit hem från dagis, tror han uppskattar o kladda med det o vi får tiden att gå :-)
Igår var vi på middag hos mamma o Lasse, vi lämnade även av Nalle där. Han ska bo där nu ett tag framöver. Har sett fram emot att "bli av med" Nalle en tid nu eftersom han bara gått mig på nerverna med sitt nervösa sätt och att han hela tiden vill vara så nära att man snubblar på honom eller blir hindrad från att röra sig som man vill. Men idag är det väldigt tomt, det är ju lixom ett moment i vårat liv som saknas... Bara att gå o lägga sig igårkväll utan att behöva gå ut med Nalle kändes som man gjorde nåt olagligt... Vi har ju knappt varit utan ansvaret för Nalle förutom då vi varit iväg på semester sen vi fick hem honom som valp. Men det här är nog bäst för oss alla ett tag framöver, ska bara vänja mig vid att inte ha honom runt fötterna, ingen som MÅSTE ut, ingen som äter upp resterna, sitter o tigger vid bordet osv :) Nu ska vi bara fokucera oss på lill*n som än så länge inte velat komma ut till oss. Så nu har ju nedräkning börjat ännumer eftersom Nalle är bortlämnad, tänk ifall ajg går över två veckor, då kommer mamma o Lasse ha haft Nalle i nästan 4 veckor utan att vi ens hunnit få se bebis. Dem kan ju bli med hund ett tag framöver om man ser det så... nåja dem vet ju hur läget ligger o dem verkar väldigt glada åt att ha Nalle där :D
Igår var vi även en sväng på torp då jag ville köpa present till Sandra som fyllde år igår o vi behövde till Biltema o köpa delar till bilen, usch vad det är tråkiga pengar, att lägga på bilen alltså. Imorn ska bilen in o byta nån jävla fläkt till avgasreningen, ska kosta oss ca 6500 o sen dem delarna vi köpte igår så är vi uppe i 8000... jippi! Tur iaf att Carl lovat o hjälpa oss att byta dem delarna vi köpte igår så vi inte måste göra det på verkstan eller aktivera pappa.
Ja o sen igår for vi förbi mormor o tog en fika på vägen till stenungsund, är så roligt att se henne skina upp när hon är med jamie :) Tror han är ljuset i hennes liv, önskar så att jag hade körkort så jag kunde åka dit oftar utan att ha dåligt samvete för att jag släpat iväg Pelle igen... Måste verkligen fixa det såfort bebisen är gamal nog att lämnas bort till Pelle mer än nån timme i taget. Känner mig inte vuxen bara för att jag inte har körkort, är ju sorgligt misslyckat att inte ha det än... borde ju inte vara så avancerat att fixa heller tycker man... men jag lyckas aldrig få till det. Är ju lättare om man inte behöveer vänta på lämp i typ över ett halvår också, borde nog ringa länsstyrelsen o fråga vad dem sysslar med...
Nej dax o ta en dusch o rycka upp sig lite, Jamie kommer snart hem o då får man försöka vara lite pigg iaf!

Inga kommentarer: