söndag, oktober 26, 2008

1 vecka har gått

Livet rullar på rätt så bra här, men det är ju tur man är natt människa och att min kropp hanterar sömnbrist rätt så bra :) Pelle skulle vara grinig och med migrän varje dag om han inte sov på gästsängen, för han tål inte sömnbrist så bra. Inatt har det ändå varit bättre, för Alex har sovit i 3 timmars perioder vilket betyder att jag sovit i 3timmars perioder :D vet med säkerhet att jag fått iaf 2 pass med 3timmar sömn vardera o sen ett med iaf 2timmar så har ju fått endel sömn ändå... men det är inte samma sak när man är vaken en timme emellan typ.
Vi blev lite oroliga igår när vi såg på film o Alex började rossla, jag kände hur det vibrerade om honom där han låg i mitt knä. Vi ringde farmor Anna som konstaterade att det inte var nån fara, skönt med sjuksköterska i familjen :) Vad skulle vi ha gjort om vi inte kunnat ringa henne vid minsta lilla? bombaderat sjukvårdsupplysningen eller oroat oss mer? Ja vem vet, skönt är det iaf att alltid kunna ringa farmor! Överhuvudtaget så är det skönt o ha farmor o farfar som ställer upp då mormor o morfar inte är lika aktiva i våra liv. Blir lätt så besviken på mina föräldrar då jag ofta jämför dem med Pelles föräldrar som alltid ställer upp vilkorslöst o med min mamma tex så måste man nästan ha dåligt samvete för att man bett om hjälp... Men nu hjälper mamma o Lasse oss med Nalle vilket är skönt, när vi pratade om det så kändes det som att dem gjorde det för o vara snälla mot oss enbart emn nu har jag förstått att dem älskar o ha hund :) Tja lite grinig lät mamma när hon konstaterade att hon varit ut med Nalle 2 gånger i regnet häromdan men haha sånt är ju livet med hund! skönt att vi slipper den biten här i höstrusket!
Iaf så vart det ju ingen fara med lilla Alex o hans rossel, det la även av efter en stund o har inte hört honom rossla sen dess. Inatt däremot lät det som att hans näsa höll på o bli igen täppt så är inte omöjligt att han börjar få en förskylning. Men gjorde några försök att spruta bröstmjölk i näsan, vet inte om jag lyckades för det var lite mörkt o jag var trööött. Men har inte hört honom låta så efter inatt så :)
Idag så är det tråkväder igen, vilket betyder att Jamie om ett par timmar kommer klättra på väggarna. för trots att han är småsjuk så har han FÖR MKT energi! Han har börjat trotsa kopiöst, dumma grejer håller han på med. Igår hade han ett paket kex med småkakor i famnen o dem kastade han rakt i golvet - nej han tappade inte utan tog upp paketet över huvudet för o ta satts o sen hivade han iväg det... hade kex överallt! Sen hoppar han fram på sin bobby car, använda hjulen o rulla är ju larvigt... o säger man till honom att låta bli så skrattar han o sen gör han 5-6 hopp i full fart bara för o jävlas...
Pelle har sett på motorsport hela morronen, öhm förmiddagen... jag slocknade som ett ljus till det då Alex sov i vagnen, så fick mig en tupplur på en timma också :) Jamie somnade tydligen ungefär samtidigt som jag så Pelle bar upp honom så han sov nog 2 timmar, ändå är han mister gnäll nu... men det är ju sånt jäkla tråkigt väder att man blir trött bara av o titta ut genom fönstret!
Imorgon är det studiedag eller planeringsdag på dagis såå jamie blir hemma en dag till, får hoppas på strålande sol så vi kan gå till parken en sväng åtminstonde! Nu ska jag njuta av min barnfria stund lite till för snart vaknar Alex o är hungrig igen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmm.. Känner igen det där med dåligt samvete..

Väldigt kul/intressant att läsa din förlossningsberättelse, måste jag säga! Tycker du verkar jättestark och modig som klarade det så bra "på egen hand". Jag hade nog fått panik. =/

Ha det gott!