torsdag, mars 29, 2018

When nothing goes right, go left!

Idag har inte direkt allt gått som det ska, jag är så vansinnigt trött på att när man tror att det har vänt och man har turen på sin sida så ska saker gå åt helvete. Fast egentligen kanske det inte var så dramatiskt, det är bara att det blev så sjukt stressigt när det hände, det blev bråk och tja Pelle och Jamie var på väg. Ja alltså jag har spenderat hela dagen med att packa husbilen, städat ur den och fixat och grejat. Pelle och jag skulle fixa de sista efter middagen innan dem åkte till scouterna och så bara dör all el i husbilen. Dagen innan vi ska ut och åka... Pelle trodde att något bränt sönder och tyckte vi skulle lägga ner resan, han och Jamie skyndade iväg och jag kände mig sjukt irriterad och ledsen. Först tvättmaskinen och sen detta.... Så jag ringde pappa, min hjälte! Han hjälpte mig att felsöka och tack vare hans goda råd så har jag nog listat ut vad som är fel. Det är nöjesbatteriet som är dött, nej inte dött som i att det behöver bytas utan urladdat för att det inte laddar. Antagligen har den laddare som ska ladda batterierna när el är inkopplad gått sönder och eftersom den stått stilla så länge så har batteriet dragits ur. Så nu måste vi bara få igång husbilen så bör det batteriet laddas medan vi kör med hjälp av generatorn. Och all el var inte borta, bara det som drivs av batteriet. Sen hjälpte pappa mig att fixa tvättmaskinen också, genom vägledning via telefonen så har jag även fixat den. Det visade sig att det satt ett snöre i pumpen som tömmer maskinen på vatten, jag fick ut det och nu fungerar den! Så nu ska jag gå och hänga tvätt. Puss på er!

Inga kommentarer: