fredag, mars 09, 2018

Good news!

NU mina vänner ska ni få höra, jag har goda nyheter! Jag börjar med dagens goda nyheter för det är de som håller på att pysa ur öronen på mig :) Det blir ingen operation nu! Det blir en men läkaren trodde att det skulle dröja ett par år till! Det är tydligen väldigt svårt att veta när rätt läge är, för att det inte ska bli för tidigt eller för sent och det är därför jag blev ställd i kö och har gjort alla undersökningar och sen när det sammanställdes så var det inte så illa som de först trodde. Dagens läkare och skakade på huvudet och sa "för många kockar". Han bad om ursäkt för den dåliga kommunikationen och ingav ett väldigt förtroende. Jag tror att det blir bra det här. Jag ska göra MR och ett annat test nästa vecka men i övrigt så sa han "ställ in alla andra besök, det är bättre om du bara går här hos oss". Känns som att det minskar risken för fler missar i kommunikationen också. Uppenbarligen har första läkaren hetsat upp sig helt i onödan iaf. Tråkigt är det ju eftersom vi planerat vårt liv runt detta de sista året men nu blir det nya tag. Jag ska börja leta efter något slags jobb. Det blir en deltid och inte med för tidiga mornar. Pelle står i begreppet att börja jobba med ett nytt företag inne i London vilket innebär att han blir mindre flexibel så jag behöver fortsätta vara flexibel, på lov och innan och efter skolan. Kanske att jag inte kan hitta något som funkar men antagligen blir det volontärarbete snarare, för jag vill nog inte gå tillbaka till hemtjänstvården. Jag vill ha något som är mer socialt med folk i min ålder. Men vi får se, eftersom vi överlever ekonomiskt ändå just nu så ska jag inte stressa.

Min andra goda nyhet är att mina barn tydligen är superstjärnor. Jo självklart finns det saker att arbeta på, speciellt för de två äldre som har lite högre krav på sig i skolan men deras uppförande och vilja i skolan är på topp. Mollies fröken hade inte ett negativt ord att komma med, allt Mollie gör i skolan gör hon med ett leende! Hon är empatisk och hjälper alltid sina vänner, hon går mellan grupperna i skolan och leker med alla. Hon ligger på topp både i matte och engelska och kommer få gå upp på year 2 nivå nu eftersom hon redan kan allt för year 1! Alex har sin lärare lindad runt sitt lillfinger, dem är av samma skrot och korn och även fast det såklart finns saker att arbeta med så var hans lärare sjukt positiv, och det han behövde jobba på sist är nu åtgärdat och läraren var extremt imponerad! Jamie ligger bra till, han verkar vara det barnet som påverkas mest av sin tvåspråkighet, inte så att det utgör ett stort problem men hans lärare märkte av det. Men så var han ju också äldst av barnen när deras andra språk introducerades. Hur som helst så låg han bra till för de stora proven som ska göra om ca två månader, bara han tar sig tid och inte stressar igenom proven. På det stora hela är dem alltså superstjärnor och jag är så stolt! Jag är även stolt över mig och Pelle, det är ju ingen slump att alla våra tre barn är bra vänner, empatiska, beter sig bra i skolan och gör det som man ber dem om utan att klaga. Nej något måste vi göra rätt! Att få barn ung behöver inte vara något negativt, vi var redo och vi har bevisat det. Att resa runt världen med tre barn behöver inte vara negativt, vi har tre open-minded och välanpassade barn som bott i fyra olika land, det går!

Och förutom dessa två bra nyheter så är det helg! Imorgon ska vi fira de goda nyheterna och shoppa lite på stan, inget märkvärdigt men tydligen behövs det nya gummistövlar och kanske vårskor, vi får se. Men något annat stort står inte på planen för lördagen. Söndag blir det svenska skolan för familjen och sen kalas för Artemis. Nästa vecka har jag alltså MR på måndagen, sen är det möte på Jamies nya skola som vi måste försöka pussla ihop och gå på. Sen på tisdag kommer Maribel! Hon ska stanna i över en vecka och får väl hänga på oss i vår vardag, ska bli så himla mysigt! Ja, inget annat stort nästa vecka tror jag, vi hade pratat om en husbilshelg men vi får se hur det blir.

Nej nu är det dags att plocka ihop sig och hämta barnen, vi hörs!







Inga kommentarer: