onsdag, mars 28, 2018

Sjukstuga igen

Sjukstugan fortsätter hos oss, nu är det Alex som bär fanan, hela förra veckan var det Mollie och även Pelle hade det en släng och under helgen var det nog främst jag. Men nu är det alltså Alex, själv snorar jag fortfarande men mår inte sådär jättepissigt längre iaf, skrev jag och nös sen så hela skärmen blev prickig ;) Haha.

Snart är det påsklov vilket ska bli superskönt, att få sova tills man vaknar är nödvändigare för mig än att ha barnfria dagar. Jag tycker om att ha barnen hemma, fast idag när jag egentligen hade tänk göra ärenden och Pelle är i London så blev det förstås inte så bra, men annars har jag dem gärna här hemma. Vissa dagar kan det förvisso bli lite konflikter men oftast kan vi hitta på mysiga saker ihop :). Nu blir det ju över två veckor hemma för barnen, fast det blir ju inte bara hemma, först fyra dagar iväg i Wales och sen när familjen O kommer så blir det äventyr med dem på Legoland och inne i London. Sista veckan på barnens påsklov hoppas jag att vi igen kan komma iväg med husbilen. Det har varit för mycket hemmadagar det sista, vi och husbilen behöver ut och rastas och det är fortfarande långt till sommarlovet då det blir husbil för stora delar av slanten! Gud så man längtar efter sommaren nu, gärna en varm och skön sommar i år tack. Jag vill åka båt och bada, inte bara frysa och plocka bär i regnet, vilket iofs också har en viss charm, tills man upptäcker myggbetten... Men ja jag ser fram emot långa, varma dagar ihop med familjen, mjuklglass och kladdiga händer.

Nu har jag iaf beställt skor online inför helgen, jag som har så svårt för att köpa skor ens när jag kan prova dem är nu rätt nervös över att jag bara ska få skicka tillbaka dem igen. Men med en sjuk Alex hemma så fick det bli, mina fina gympaskor är slut och inga av mina andra fina skor lämpar sig för bergsbestigning så ett par hiking boots var nödvändigt, jag har mätt fötterna och grejat för att hitta rätt så nu får vi hålla tummarna. Det blev även ett par regnbyxor storlek större än de killarna förtillfället har, Alex är spårlöst bort och Jamies regnbyxor passar honom så jag beställde nya till Jamie, kanske blir dem lite långa i början men hellre det än att behöva köpa nya till Alex som antagligen skulle få vara samma storlek som dem Jamie redan har iaf för att dem inte skulle växas ur direkt iaf. Nej vi använder inte regnbyxorna så ofta (det är tydligen pinsamt) att jag vill köpa ett par som bara blir använda 2 gånger, men i scouter och ösregn så behövs det ändå. Och i helgen finns det nog stor risk att vi får användning för dem, thank you for one day delivery!

Ja nej, kanske att jag skulle ta med mig min kompis Henry (dammsugaren) ut till husbilen och gå lös en stund, men det låter rätt tråkigt, fast det borde göras innan vi drar till Wales. Jag borde även ladda lilla dammsugaren och min kamera så vi är redo. Sen håller tvättmaskinen på att krångla, den visar felmeddelanden, jag kör en 90 graders maskin nu så får vi se om vi kan spola bort skit, har jag tur funkar det felfritt, har jag otur så vägrar den tömma och centrifugera igen och då har jag lite att göra med att tömma skiten, igen... Mycket som behöver göras, men med regnet som öser ner utanför så är man fasen inte motiverad till något, kommer behöva stressa med allt imorgon ist...

Jag ska iaf göra något nu så vi får höras, ha de bra!

Men jag glömde ju nästan, idag fyller ju min mormor hela 99år!! Hurra hurra hurra! Och på hennes 85årsdag så blev jag och Pelle ihop, så vi firar alltså 14 år tillsammans idag :) Nästa år får vi kanske fira den dagen i Sverige, om mormor orkar så länge. Jamen grattis till mormor och oss idag!


busungen Alex i Gib 2013

Inga kommentarer: