söndag, januari 29, 2017

födelsedagen och dagarna efter det

Så Jamies födelsedag flög förbi, torsdag och fredag också med jobb, skola osv. I helgen har vi hunnit med att klippa luggen på mig och Mollie, tvätta och städa bilen, jag och Mollie var på ett barnkalas och killarna var på science day med scouterna. Idag har Pelle åkt till Sverige för jobb och kommer inte hem förrän på fredag så jag kör solo. Vi har varit på svenska skolan på förmiddagen, fixade lunch och sedan gick hela grejen med att vi skulle städa rummen över styr och vi möblerade om i båda killarnas rum. Det blev faktiskt jättebra, speciellt i Alex rum, tror att vi fick till bästa planlösningen för hans rum med de möblerna :) Vi har dessutom haft Annika här, vi fikade lite och sedan fick hon hjälpa till å bära möbler ;)

Men tillbaka till Jamies födelsedag, iom att det var en vardag så var det business as usual förutom sång tidigt på morgonen och ett par paket. Sedan körde vi på mer paket efter skolan, jag förde pappas tradition vidare och Jamie fick springa på skattjakt för några paket, något han liksom jag älskar ;)
I present fick han en nedärvd iphone (min gamla), något jag egentligen tycker är för tidigt men då alla hans vänner har en så kände vi att det fick bli så ändå. Han fick även ett sportarmband med stegräknare, klocka och annat i, något han önskat sig. Sen fick han ett headset till datorn, en egen eltandborste då han alltid kör slut mitt batteri, en sladd till datorn, två böcker och hmm något till ett datorspel. Han var nöjd och vi är något fattigare, hehe. Han beställde våfflor till middag och kladdkaka till tårta så vi hade en mysig kväll. Det var en bra dag och vi firar mer nästa helg då han ska ha kalas för klasskompisarna :) 

I veckan som kommer så kör jag solo alltså, lämnar i skolan och börjar jobbet senare. Har pusslat lite och får lite hjälp med hunden några dagar iaf. Kommer nog gå bra :)
Nu ska jag fixa det sista innan läggdags, puss på er!


Paketöppning!

tårta!

Prinsessan!

Mina fina idag när vi var ute

Alex rum, tv in till vänster och säng till höger bakom skrivbordet

Jamies rum

Inga kommentarer: