söndag, januari 15, 2017

Datorn funkar, konsert, svensk skola och mässa!

Hej mina vänner!
Min dator är vid liv igen, länge leve Kostas, eller.. Den bara funkade när han kollade på den, så jag tror det är glapp någonstans men nu funkar den hemma också så jag är nöjd hur som helst :)

Häromdagen snöade det här, kan ni tänka er!? Jodå, ca 2mm snö la sig över natten till fredagen men smälte sen bort på morgonen, till barnens förtrytelse men till min lättnad då jag skulle iväg till jobbet (vilket för övrigt gick smidigare än någonsin).

Igår lördag så var grabbarna iväg på morgonen och klättrade medan jag och Mollie städade, nåja, jag städade och hon byggde lego och badade :) Sen fixade vi här hemma, bland annat bokade flyg till Sverige för barnen som ska få åka till fjällen med sin farmor och farfar. Jag kommer flyga dit dem och Pelle hämta dem. Det var ett jävla sökande men till slut hittade vi flyg till rimliga priser, det blir att åka ryan air ena vägen men det får vi leva med för den här gången, när det skiljer 3000 mellan ryan och andra bolag så är det svårt att inte välja dem.
Sen så gick vi hem till Thomi och Kostas som skulle passa barnen när vi var på konsert, men först tog vi en fika då det var länge sen barnen var där nu. Det var inga problem och vi drog in till London utan barnen! Kom fram i bra tid och behövde inte vänta mer än en halvtimme innan förbandet drog igång. Förbandet föll mig inte alls i smaken, 80-tals rockare men trasiga svarta jeans, läderväst, långt sliskigt hår, ja ni vet typen... Och musiken var inget speciellt, skränig och det flesta låtar rätt tråkiga. Men huvudbandet, Sabaton var bra, dem hade en jäkla show med rök, eld, knallar osv och deras musik är mäktig. Det är inte mitt favoritband men dem gör ett bra framträdande och jag var inte uttråkad som jag var när förbandet spelade :)

Idag har vi varit på svenska skolan i surrey där barnen ska börja gå varje söndags förmiddag. Det är en föräldrardriven söndagsskola för barn med svensk anknytning här i trakten. Våra barn var helt klart bland dem bästa på svenska i alla grupperna, eftersom de allra flesta bara har en svensk förälder. Men våra barn hade roligt, lärde sig något nytt och vill gärna komma tillbaka, så nu kör vi, vem vill egentligen ha sovmorgon på söndagar ändå? ;)
När vi var klara på skolan så drog vi in till London, första gången vi körde in och jag tror inte vi gör någon vana av det. En felsväng och vi fick åka en mil extra.. Nå vi kom rätt och sedan bar det av på mässa, först en resemässa som helt ärligt inte var mycket att hänga i granen. Det fanns kanske fem kryssningsbolag där och ingen erbjöd nåt för familjer och de flesta andra av utställarna hade inga resor som direkt passade oss. Dock samlade vi på oss massa goodie bags, barnen fick tom gosedjur :) Sen gick vi tvärs över korridoren till det andra utställningsrummet där det var båtmässa, där hittade vi mer goodie bags, tillbehör till husbilen (fast vi köpte inget) och så tittade vi på massa stora båtar som vi absolut inte ska köpa, så oroa er inte :)
Det har varit en lång dag, Pelle och jag har roat oss med att avsluta dagen med att beställa födelsedagspresenter till Jamie och mer flygbiljetter, ja för mig när jag ska hem efter att ha lämnat barnen och sen så bokade Pelle för en affärsresa han ska göra här i slutet på månaden. Det är ett jäkla flängande just nu... Men så är det ibland!

Nu ska jag stryka en skoluniform för Mollie och fixa lunchlådor innan jag ska sova, för imorgon är det jobb igen.

plötsligt händer det, snö i England!
Sabaton! Lokalen vi var i är en gammal teater därav huset.
Mässa, vi blev hundfaddrar idag hos dog trust.
gisses så kul dem hade i dessa båtar
båtarna hade vattenkanoner som alla barn sprutade med på varandra, så dem va rätt blöta efteråt!

Inga kommentarer: