lördag, januari 21, 2017

jobb, jobb och jobb

Godmorgon, jag har tänkt skriva här i flera dagar men jag har inte orkat. Det är mycket nu och jag är svintrött på kvällarna, är inte van vid att gå upp 6 och åka innan solen har gått upp, så behöver ställa om mina dygn lite. Men det är härligt att vara tillbaka på jobbet, har träffat massa nya klienter i veckan och kommer träffa flera nya nästa vecka, så det är många nya rutiner att lära sig och mycket av samma typ av samtal men det är kul! Blev tillfrågad att jobba i helgen men då jag har alla dagar uppbokade nästa vecka av jobb så kände jag faktiskt inte att jag orkade, måste få koppla av hjärnan ibland! Så idag gör vi inget speciellt alls, det är faktiskt superskönt! Imorgon däremot så har vi svenska skolan på morgonen och sedan ska Mollie på kalas, så då blir vi lite mer busy.

Veckan som gått har mest bestått av jobb som sagt, hela familjen är i en process att anpassa sig till detta och jag håller på att genom mutor och hot få alla att hjälpa till mer här hemma. Jamie har tagit på sig tvätten och har startat två maskiner denna veckan, men än så länge hjälps vi åt att hänga tvätten. Duka av och stoppa i diskmaskinen tjatar jag mig blå om men förr eller senare sitter väl den rutinen också (ja det har jag tjatat om innan också). Plocka undan sina egna saker, lägga i tvätt, bädda sängar osv har också tjatats lite extra om denna veckan och pappan i familjen har fått ta hand om disken. Jag inser att jag skämt bort alla lite för mycket och nu får lida för det, men jag ska vara ihärdig och fortsätta tjata så ska vi nog få bukt på detta.

Jag har även fått bokat kalas åt Mollie och Jamie så om två helger ska vi ha 5 års kalas och 10 års kalas, hur sjutton kan tiden ha gått så fort?! På onsdag blir Jamie hela 10 år, och min lilla bebis är alltså 5... Dem är inte så små längre och även fast det är skönt så är det samtidigt lite sorgligt, småbarnstiden är snart förbi och innan vi vet ordet av så har vi tonåringar... huh! Vägrar å ens tänka på det i några år till... Hur som helst så ska Jamie ha bowling och laser quest kalas och Mollie ska ha det på ett lekland, alla tre grejerna är i samma lokal och vi har dem samtidigt så allt blir överstökat på en och samma gång, skönt tycker jag som inte är så förtjust i att hålla i kalas.


Har fått ett par härliga promenader med Lucy i veckan
älskade familj



Inga kommentarer: