söndag, januari 22, 2017

The weekend

God kväll mina vänner, jag har lite problem med uppladdningen av bilder och ibland inlägg på nya telefonen så experimenterar nu med vad som skulle va bästa sättet att få in mina bilder i blogginläggen. Just nu körde jag på att ladda upp dem på google drive och sedan hämtade hem dem på datorn, men känns som att det hade varit sjukt mycket enklare om bara blogg-appen hade kunnat funka... jaja, skiter väl ni egentligen i :)

Vi har iaf haft en härlig helg, igår tog vi en härlig promenad ner till och längs med basingstoke canal, vi hamnade också vid en lekplats/cricket plan/fotbollsplan/skog där vi hängde ett tag. Jag roade mig med att fota lite och fick tom Jamie att ställa upp som modell en stund så jag kunde testa de olika funktionerna på min mobil, kul!

Idag var vi på svenska skolan igen för lektion, jag hängde i Alex klass och kommer nog fortsätta med det, vi är ju ändå där så vi kan lika gärna hjälpa till. Det är roligt, alla barn kommer från olika situationer men alla försöker sitt bästa och det är enormt charmigt att höra dess svengelska barn prata svenska med den engelska brytningen, försöka stava utifrån de engelska stavningsregler dem kan och ödmjukt acceptera hjälp när det blir tokigt :) Ja det är väldigt givande även för mig att hänga i svenska skolan på söndagarna!
Sedan har jag varit på kalas med Mollie, jag blir ju lite blyg i de situationerna men pratade lite med de andra föräldrarna och fick lite mindre dåligt samvete över att Mollies kalas råkat hamna på samma dag som en annan tjejs i hennes klass då jag fick veta att hon bara bjudit fem barn så de flesta Mollies kompisar bör kunna komma ändå. Mollie är ju lite av en pojkflicka, hon har ingen bästis utan går från kompis till kompis och liksom kommer överens med alla, det är en fantastisk kvalitet att liksom bara kunna passa in överallt! Så jag tror inte hon blir besviken över att någon utebli eftersom hon tycker om alla sina kompisar :)

Sen när vi kom hem från kalaset så hade Pelle en familj här som kommit för att hälsa på Lucy, vi finns på en hemsida här som heter borrow my doggy och där söker man kontakt med folk som gillar hundar men som kanske inte kan ha en egen just nu. Denna familj söker en hund dem kan låna då och då och vi söker folk som kan hjälpa oss med våran vovve då och då. Dem älskade Lucy och jag är övertygad om att Lucy skulle blir omåttligt bortskämd om hon fick vara hos dem en dag eller en helg :) Deras son kom dessutom bra överens med våra killar så vi fikade en stund och pratade lite.

Nu ska jag förbereda mig inför jobb imorgon, dags att kliva upp i ottan igen, vänjer mig nog aldrig vid det... Men vill jag klocka mer än 3h jobb om dagen innan barnen ska hämtas så krävs det att jag går upp i tid. Så jag biter i det sura äpplet och gör ett nytt försök att komma i säng i tid igen denna veckan...



Syskon kort vid basingstoke canal

Finaste Alex

Vackert med isen som ligger på kanalen

mina fina

Jamie lekte fotograf

fina unge

jag och mina fina

hela familjen

Jamieson

Mollieson

finaste vovven

Tummen upp för min fotomodell

sleeping beauty igår när vi hade mys vid tvn

trötta hjältar


Inga kommentarer: