tisdag, juli 18, 2017

Nu är det nära

Nu är jag här igen! Stressad som en gnu inför flytten sitter jag och gör ingenting i bilen på jobbet, väntar alltså på att gå till min nästa klient. Hur som haver...

Flytten är nog någorlunda ok, jag försöker att andas och tänka att det som inte kommer med på fredag packar vi med oss på lördag, så bara alla stora saker kommer iväg på fredag så är det ingen fara. Just nu ligger det saker överallt och jag tror att det är de som gör mig nervös, jag kan inte se allt som är klart på en och samma ställe utan det är Utspritt. Jag är ju ett neat freak som vill ha allt staplat i prydliga högar... Och i fredags fick vi dåliga nyheter, tydligen ingår inte tvättmaskin och diskmaskin I huset?! Snacka vi blev sura, den informationen har vi inte fått tidigare. Men efter många disskutioner med uthyrningbyrån så har dem erkänt att dem gjort bort sig och ger oss £150 att köpa det begagnat och deras handyman installerar det på deras bekostnad. Vi har hittat en diskmaskin för £80 så nu letar vi efter en tvättmaskin. Var ju inte precis som att vi behövde mer saker att göra denna veckan... Tre dagar kvar innan flytten alltså, och det är ungefär det som existerar i min värld nu. Men det är också  sista veckan i skolan. Imorgon har Mollies klass picknick i parken efter skolan som kommer ta tid från flytten. Igår var jag till veterinären med Lucy och idag har vi en play date, så tja, det får bli sena kvällar... Veterinärbesöket var bara för vaccination, sen kollade hon på Lucy's rinnsnuva som hon trodde kunde vara allergi och så köpte jag avmaskningstabletter och en tablett mot fästingar och löss som ska vara i tre månader!

Förresten har vi ju haft finbesök också, så himla mysigt med en bebis i huset ett par där och föräldrarna också förstås :) Dem hängde med oss hela fredagen och lördagen, det blev ett besök i Guildford och en massa häng har hemma. Jamie och jag blev väldigt kära I lilleman!




Inga kommentarer: