fredag, juli 07, 2017

Back so soon?

Nu provar jag något nytt, jag bloggar genom webbläsaren i mobilen. Räkna med stavfel, Särskrivning och konstiga ord då min mobil ibland lever sitt eget liv, mest pga att den är inställd på engelska och inte riktigt gillar alla mina svenska ord :)

I tisdags var jag med killarna till optikern, jag ville kolla hur bra Jamie egentligen ser då han alltid sitter typ I datorskärmen och gärna snor mina reservglasögon när han läser. Men nej hans syn var ok, eller han sa att det var borderline men att han aldrig skulle få glasögon utbetalda av NHS (landstinget/sjukvardssystemet). Så det var ju bra! För Alex var det dags för den årliga kontrollen, hans syn är oförändrad men NHS betala för nya glasögon en gång per året så eftersom hans är skeva och repiga så fick han välja nya.


Och igår var vi till tandläkaren, det är så mycket sådan här grejer på gång just nu, tider att passa. Men barnens tänder var ok, Alex och Jamie fick skrapa bort lite skräp, Mollie fick fylla i en grop så det inte blir ett hål men jag fick laga en gammal lagning. Det är bra att gå till tandläkaren med barnen för man kan inte tramsa, man måste visa sig modig. Men då ingen bedövning behövdes så var det inte så farligt. Dock kom jag och tänka på efter att jag ju behöver antibiotika vid ingrepp i munhålan, hoppas att detta inte räknas... Nåja, hjärtat ska ju opereras oavsett så kanske inte gör så stor skillnad. Nå det gick bra iaf, alla andra tänder såg bra ut. 

Nästa vecka ska Mollie till ögondoktorn, vi ska kika på nya huset igen (första gången för grabbarna) och så får vi besök från Sverige! Jo mitt i flyttkaoset får vi besök, men dem har blivit Varnade 😀 ska oavsett bli himla roligt, M o J är de få av våra vänner som hälsar på oss regelbundet. 

Något mer 'spännande'  har jag nog inte att skriva om, kanske är det dags att packa en kartong eller tvätta en list, wiho...😉 





Inga kommentarer: