söndag, juli 09, 2017

Ja men det har verkar ju funka, att blogga via webbläsare i mobilen alltså, problem solved!

Tänkte bara titta in och skryta också, i fredags hade barnen med sig sin reports hem från skolan. Det är som  ett betyg kan man säga, läraren skriver vad dem tycker om eleven och ger omdömen i de olika ämnena. Men det är mer hur vida dem är på rätt nivå för sin ålder osv. Mina barn är änglar enligt lärarna i skolan, Jamie ligger på bra nivå eller över förväntat i allt. Alex ligger också över eller på rätt nivå förutom i handstil, men det tror jag mer här med hans ointresse snarare än kunskap. Mollies report var byggd på ett annat sätt men även hon har gjort bra i från sig och får bara lovord. Jag är extremt stolt över våra barn! De som tror att vårt runtflyttande på något sätt har skapat problem för barnen får tänka om, våra barn är trygga, snälla, bra kompisar som presterar otroligt bra i skolan. Dem har vänner i fyra olika länder, eller kanske fler när jag tänker efter och dem backar aldrig för nya utmaningar och äventyr. Något har vi gjort rätt och jag är så stolt!



I helgen har Jamie varit på scoutläger och han är riktigt trött men nöjd ikväll. Det är så roligt att se barnen växa och mogna, ge sig iväg själva på äventyr. Men gud så tomt det varit, även fast de andra barnen varit hemma så har man helt klart märkt att en har saknats. Nu är ordningen återställd,  ett tag iaf, innan det blir nytt scoutläger då alla mina killar försvinner och eventuellt så åker Mollie till Sverige med farmor och farfar samtidigt så jag blir helt ensam.

Igår var det event i parken med ett litet tivoli, utomhus bio och mycket annat. Vi städade hemma hela dan med att skrubba väggar osv så vi unnade oss en tur dit på kvällen, barnen fick åka lite grejer och vi gick runt en vända. Men vi blev där bara någon timma, mest för att dem bara tog kontanter och vi hade inte så mycket av den varan, men också för att vi var trötta.
Idag har vi städat mer, skurat fler väggar, bakom soffan och sådana där ställen man normalt inte städar.
Sen har Pelle och Alex varit iväg på en karate grej medan jag röjde mer hemma och så hämtade vi Jamie.




Inga kommentarer: