torsdag, maj 04, 2017

lägesrapport

Om ni undrar vad som händer och vad doktorn sa så kan jag berätta det, faktum var att vi träffade tre läkare, två kardiologer och en kirurg. Deras åsikt var att jag bör opereras, på samma sätt som sist, då det är bästa alternativet för någon i min ålder sett till hållbarhet osv. Dock är det inte akut och det kommer därför bli en rätt lång väntan, 6-9 månader som det verkar. Jag är lättad över att veta, även fast det sett ur min synvinkel kanske inte är det roligaste alternativet direkt. Hur som helst så behöver det inte krocka med vår flytt och vi har gott om tid att förbereda oss. Något datum har jag inte fått än förstås men då har vi lite mer hum om det hela.
Och flytten då, vi håller på och förhandlar lite med hyresvärden på det slitna huset vi såg i Lördags, förhandlar hyran lite och lite om uppfräschning och om inflyttningsdatum. Vi får se hur det blir då huset blir tomt imorgon och vi helst inte vill flytta förrän om ett par månader... Men huset är bra, det har fyra sovrum på övervåningen i bra storlek så alla får varsitt sovrum, nere finns det ett lagom stor vardagsrum, helt ok kök, ett litet uterum, liten trädgård och sen finns det ett ombyggd garage som skulle fungera perfekt som kontor! Så ja förutom att det är slitet så känns det bra, får vi måla lite, hyresvärden fixar det trasiga golvet och hyran kommer ner lite så skulle det blir perfekt! Det ligger närmre skolan, inte jättenära men vi skulle bli av med en tredjedel av den vägen vi går idag, cykla skulle ta ca 5 minuter och med bilen ca 3 min beroende på trafik. Vi tror att vi kan få in husbilen på uppfarten också på något sätt, vilket skulle spara oss lite pengar dessutom! Jag har tyvärr inga bra bilder på hur det ser ut inne men ni ska få se utsidan iaf, nothing fancy tho.


Undersökningen jag gjorde igår gick för övrigt inget bra, inte som i att resultatet inte blev bra utan mer att jag inte kunde ta mig igenom den. Dem bedövade mig i halsen och gav mig lugnande men när kameran åkte ner i halsen så började jag kräkas och det bara rann ur mig, jag fick panik och dem fick ta ut den... Så tja det blev inget... för stark kräkreflex sa hon, så måste den göras igen så måste dem söva mig, men vi får se vad min doktor säger. Hoppas jag slipper för fy fan vad äckligt det var!

Nu ska jag börja packa ett par lådor, städa lite och greja, är ju ledig resten av veckan så det gäller ju att ta vara på det!

Inga kommentarer: