torsdag, maj 11, 2017

Update

Ja tiden rullar på och det gör livet också, vi har inte fått något hus ännu, förhandlingarna om det jag skrev om i tidigare inlägg har tagit tid och idag fick vi tyvärr reda på att det blivit en kris i familjen hos den hyresvärden så dem har fått låna ut det så vi kan inte hyra det :(
 Men vi har hunnit titta på ett annat hus. Ett hus som vi gillade bättre faktiskt, det är både mindre och längre från skolan men både jag och Pelle bara kände hur fräsch och bra det var. Så vi har sagt att vi vill ha det, men vi vet inte om dem accepterar hund så vi väntar och ser vad domen blir.
Men anledningen till att vi gillar det mindre bättre är för att det ligger i en återvändsgränd så det är mycket mindre trafik, det ligger utanför Woking så allt är lugnare. Huset ligger i utkanten av en liten by så vi har fortfarande nära till det nödvändigaste, och vi har fortfarande bara ca 2km till skolan så det är inga problem att gå eller cykla. Vi får plats med husbilen på uppfarten och vi har ett stort garage där Pelle kan ha kontor och vi kan förvara massvis av grejer. sovrummen är i bra storlek och trots att det bara finns tre så kommer det gå utmärkt för killarna att dela, egentligen en bra lösning då vi kan samla dator och tv-spel i samma rum så det blir mindre tjafs. Kök och vardagsrum är mysiga och trädgården är med engelska mått rätt så stor, betydligt större än vi har idag.
Dessutom så berättade den mäklaren som vi träffade ang. första huset, som det inte blev nåt med, att dem hyr ut huset som ligger bredvid det mindre som vi verkligen gillar. Det är i stort sett likadant, bara lite annorlunda design och såklart annan inredning/färger. Så vi ska boka en visning på det också :) Får vi inte det ena, så får vi kanske det andra. Hur som helst så droppar det in nya hus hela tiden så vi lär väl hitta något, men det vore lättare att packa lådor om man visst vart man skulle. Lite mer som att ha ett mål med packningen liksom, men oavsett så måste vi ju flytta så packa måste jag ju ändå. Jag är ledig imorgon så jag ska försöka få lite packat då, men först behöver jag gå igenom en massa grejer, det är inte klok vad fort man samlar på sig skit...

Förutom husbestyr så kör vi på i vardag, verkar inte bli några avbrott och vändor ut med husbilen den närmsta tiden heller tyvärr, det är för mycket grejer inbokat på helgerna. Trevligt förvisso, men nu längtar jag efter husbilen igen!

Förresten så har Mollie lärt sig cykla, jag har hunnit vara till doktor med Alex som fick tejpa ett djupt jack i fingret efter en kniv och Jamie och jag har promenerat flera långpromenader med hunden.
Och det krånglar fortfarande med bilder i bloggen... Men här kommer en från när vi var på äventyr förra helgen.


Idag är det förresten världens bästa pappas födelsedag, 65 år!
Hurra hurra hurra!


Inga kommentarer: