onsdag, maj 17, 2017

Dåså

Ja nu är huset vårt, deposit är betald och vi flyttar in samma dag som barnen slutar i skolan. Jo här har vi tajming, barnen slutar samma dag som vi får huset, och eftersom alla killarna i familjen ska på scoutläger dagen efter så måste vi flytta den dagen... Jodå, så det gäller att förbereda allt innan. Vår plan är att hyra en skåpbil dagen innan och lasta full så att vi direkt vi får nyckeln kan åka och lasta ur, sedan kan vi fylla en gång till och antagligen räcker det då vi inte har så extremt mycket saker. Eller saker har vi gott om, men en skåpbil rymmer mycket och 80% av våra saker kommer ligga i kartonger som man snabbt staplar. Nåja, det är två månader kvar innan dess så vi hinner säkert fila lite mer på flyttplanerna, kanske har vi tur och någon kan hjälpa oss dessutom så det går ännu lättare.
Än så länge finns bilder och information om huset uppe på hemsidor så jag tänkte länka HÄR så de som vill se kan göra det.



planlösning i huset

Annars då? Tja husbilen gick igenom besiktningen och vi hämtar den på fredag, då blir det även ett besök på Ikea för att se om vi hittar någon bra säng till nya huset.

Jag har tjafsat lite ytterligare med jobbet, får inte riktigt ihop de timmarna jag vill ha och börjar tröttna, men inte lätt att leta nytt jobb med förestående hjärtoperation så jag härdar och tjatar. vi har ny chef, inte högsta hönset men ny ansvarig för personalen kan man säga. Hon gillar regler och har ändrat massor, ingen jag pratat med har varit nöjd över detta, men jag tror att hon kommer lugna sig när hon väl fått hävda sig lite bara. Med ett par väl valda ord i mina mail så har jag ändå fått löst mina problem som de nya reglerna ställt till, och nu är hon faktiskt riktigt trevlig när jag mailar/pratar med henne :) Så det ska nog lösa sig. Jag kan ju erkänna att det inte skadar företaget att hålla lite mer på reglerna, för lätt rörigt är det allt ibland...

Barnen mår bra, Mollie fick ett Wow-card idag, något dem får när dem gör något extra bra och hon var inte lite stolt :) Alex har varit sjuk ett par dar men är nu tillbaka i skolan, dem lär sig spela fiol i hans klass och idag berättade han att de flesta tydligen är så dåliga att fröken nu funderar på att ställa in konserten dem ska ha nästa vecka, haha... Stackars barn, men kanske ännu mer stackar fröken som måste lyssna på 30 ungar som övar fiol samtidigt!
Jamieson jobbar på, som vanligt duktig och hjälpsam. Han är en stabil kille som man sällan behöver oroa sig för! Han går i forest school på fredagar just nu, det betyder att några få utvalda får gå ut och leka i skogen för att lära sig mer om den på fredags eftermiddagarna. Han gillar det men det verkar vara lite drama med några av de andra eleverna som är med där.

Inga kommentarer: