onsdag, mars 22, 2017

Svammel

Hej på er, det rullar på här hemma. Snitten jag fick i armen är inte mer än ett par skrapsår som nu läker fint, armen är fortfarande öm och skall hanteras varsamt dock så jag är rastlös. Jag gör mer än jag borde men är ändå uttråkad till döds, även småpyssel kräver båda armarna. Idag har jag hittills dammat och plockat här hemma, plocka ur diskmaskinen var svårt... Dammsugaren får Pelle jaga runt på senare. Jag vill gå upp och byta lakan i sängarna men vet att det är en dum idé så jag låter bli... Gick igenom garderober med killarna igår, speciellt sommarkläder och många plagg flyttade mellan garderoberna och vissa blev dissade helt. Dem är väldigt olika i sin stil mina pojkar, så många av de plagg Jamie älskar vill Alex absolut inte ha, medans det Alex gillar har bara har legat i Jamies lådor sen han provade dem första gången (vi har fått ärva nästa alla deras kläder). Det är bra antar jag, att dem båda kan hitta sin identitet utan att jag behöver spendera massa pengar, och helt ärligt förstår jag Alex, Jamie älskar skrikiga kläder i orange, neon färger osv och Alex tvärvägrar dem haha, hade jag också gjort! Nåja, eventuellt måste vi titta på nya badkläder åt killarna, vi har ärvt mycket men killarna är för smala och alla de badbyxorna skulle ramla av om de hoppade i vattnet. Alex har ett par i storlek 5-6 år som han använder nu då dem iaf sitter kvar på honom, men dem börjar bli lite korta... Fattar inte varför man inte kan göra kläder för både smala och rundare barn?! Svårt med skärp i badbyxor också... Nåja, vet inte hur mycket bada det kommer bli nu ändå, April i Spanien brukar innebära varmt i luften, kallt i vattnet, men både Alex och Mollie tror bestämt att dem kommer bada hela tiden...

Oj skrivandet av detta inlägg satte igång en rad processer så Pelle och jag fick fixat flera viktiga samtal i förberedande för resan då inga onlinesystem verkar funka... Vi fick även planera och lösa nästa vecka runt mitt jobb, lagning av husbilen, skolhämtningar och pusslande runt det. Det är mycket nu.

Strax ska vi iaf bege oss till skolan, vi ska titta på barnens pjäs, sen hem en timma och sen titta på Mollies balett avslutning och ikväll ska Pelle och Alex på karate, busy day... Löser iaf problemet med min uttråkning en stund :)

Mina fina i lördags

Inga kommentarer: