torsdag, maj 09, 2019

Blandat

Hej på er, jag har snott grannens wifi som precis når in till oss och sitter här en liten stund. Det är så mycket på gång hela tiden här hos oss att jag skulle behöva sitta här och rensa tankarna lite oftare, och kanske blir det så nu när vi fått låna grannens lina för jobb och annat viktigt... :)

Jag vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja, så jag tar det som dyker upp först i skallen. Vi har haft möte med skolan nu, jag vet egentligen inte om vi är nöjda eller inte, det blev inte riktigt som vi hade tänkt men å andra sidan kanske det blev det som är bäst för alla. Så om det funkar så är vi nog nöjda eftersom barnens välmående är absolut viktigast. För Alex så blir det ett hopp ned, han ska få börja i klassen med sina jämnåriga, dels för att han ligger efter i framförallt svenska men också eftersom det socialt kommer passa honom bättre. Vi testade att ha honom i klassen över (pga missförstånd i skolledningen) men som jag hade anat så fungerade det inte så bra, men han är nöjd med beslutet att flytta ned en klass!
För Jamie har det fungerat bättre att gå en klass över och skolan bedömer att han klarar av att gå kvar rent kunskapsmässigt, plus att det fungerar rent socialt för honom, så han blir kvar och börjar alltså 7an till hösten!
För Mollie blir det inte som vi hade tänkt, de vill inte flytta upp henne så som de lovat tidigare. Detta har dock inget med Mollies kunskaper att göra utan det har o göra med att de tycker att hon rent socialt passar in så bra i den klass hon går i. Dock lovar de att utmana henne i all de ämnen där hon ligger före. Och egentligen är det de bästa av två världar, hon får det hon behöver rent kunskapsmässigt och hon får gå med sina jämnåriga där hon passar in bra. Så om de kan hålla det de lovar vad det gäller att utmana henne kunskapsmässigt så tror jag detta är en bra lösning, men det återstår att se.

Annars då? Jo vi hann ha huset 3 veckor innan vi fick problem, stopp i avloppet. Vi bråkade med det i flera dagar för att få ordning på det men sen fick vi ge upp och ringa slamsugaren. Så nu fungerar allt igen tack och lov. Men ni kan inte ana tvättbergen jag har, för när vi flyttade in så var inte tvättmaskinen inkopplad och det tog en vecka innan vi fick ordning på det, sen hann jag tvätta typ 4 maskiner innan vi fick stopp i avloppet... Så jag har lite backlogg där. Men i övrigt så trivs vi bra i huset, även fast jag kan se pengarna rinna i väg snabb med alla de planer vi har för det. Men steg ett är att måla huset och få lite ordning på trädgården. Altanbygge, gamelhuset och badrum får vänta en liten stund.

Igår så bokade vi flyg till England för 10 dagars semester där, fast främst handlar det om att träffa våra vänner. Vi alla längtar massor och planerar med vännerna för fullt! Jag ska ju dock fuska och flyga till England redan på torsdag nästa vecka för min helg med Jodie. Men då blir det inget besök i Woking alls utan jag kommer bara träffa Jodie och åka med henne till Eastbourne. Ska bli så skoj!

Pelle och jag planerar också en resa i början på Augusti för att fira våra 15 år i hop och vår 10 åriga bröllopsdag! Så det finns mycket roligt att se fram emot.

Annan intressant fakta kan vara att Alex skadat en tå, han slog foten i soffbordet... Kan vara skadat ledband eller en spricka, men sjukvården gör inget.
Och Nathalie har gjort ett antagningstest för en distansutbildning, det kändes bra men har inte fått reda på resultatet ännu!

Nej nu ska jag fixa mig lite frukost, jobba lite och sen tvinga med mannen min på en promenad med hunden







Inga kommentarer: